beantwoord

eerste maand Weekend Vrij zit er op maar moet dubbel betalen?

  • 16 November 2023
  • 4 reacties
  • 94 Bekeken

Goedeavond,

Ik zat net te kijken naar mijn betalingen aangezien het geld vandaag niet afgeschreven werd.
ik heb sinds 16 Oktober een weekend vrij abonnement dus mijn eerste maand is net afgelopen. en moet nu 69,90 betalen in plaats van de 34,95 aangegeven.
ik vraag mij af hoezo ik dubbel moet betalen terwijl ik alleen op zaterdagen en zondagen met de trein ben geweest. 

heb ook even gebeld maar de man waar ik mee sprak kon mijn factuur niet in zien dus mij ook niet verder helpen. en in mijn reis historie staat alleen 0,00 dus geen extra kosten gemaakt.

misschien kan iemand mij hier verder mee helpen.

Met vriendelijke groet,

Stefan 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 16 November 2023, 18:20

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi RagingGoat,

Bedoel je dat het tellertje op de homepage van Mijn NS dat bedrag aangeeft? Dat kun je negeren, dat tellertje is al jaren onbetrouwbaar, zeker als je onlangs je abonnement gewijzigd hebt. Op de factuur zou het wel goed moeten staan. Die kun je - zodra die is opgemaakt - downloaden onder het kopje ‘Betaaloverzicht'.

Badge +3

Ik zat net te kijken naar mijn betalingen aangezien het geld vandaag niet afgeschreven werd.
ik heb sinds 16 Oktober een weekend vrij abonnement

Als uw abonnement op de 16e van de maand inging, dan krijgt u de volgende facturen steeds op de 17e van de maand, en de afschrijvingen vinden vervolgens nog een aantal dagen later plaats. De factuur kunt u dan morgen downloaden bij Betaaloverzicht (u krijgt bericht per mail hierover), en in de factuur staat omstreeks welke datum de incasso plaatsvindt.

Reputatie 7
Badge +3

Echt, ik begrijp niet waarom NS al jaren zo'n onbetrouwbaar kostentellertje heeft. Fix het zodat het wel klopt, haal het weg of plaats een melding dat na een abonnementswijziging het kostentellertje nog niet klopt. Zoals het nu is zorgt het voor onduidelijkheid en veel vragen van abonnementshouders. 

Hoi RagingGoat,

Bedoel je dat het tellertje op de homepage van Mijn NS dat bedrag aangeeft? Dat kun je negeren, dat tellertje is al jaren onbetrouwbaar, zeker als je onlangs je abonnement gewijzigd hebt. Op de factuur zou het wel goed moeten staan. Die kun je - zodra die is opgemaakt - downloaden onder het kopje ‘Betaaloverzicht'.


Hartstikke bedankt had al meteen stress. 

Reageer