beantwoord

Eindelijk weer eens in Mokum

  • 12 April 2023
  • 6 reacties
  • 130 Bekeken

Wat voor abbonnnement moet ik hebben/kopen voor ik een DAL VOORDEEL kan kopen.

Ik ben 79 jaar oud, wonend in Vancouver, Canada en ben voor de maand Mei in Weesp.

Ik will dus zoveel mogelijk gebruik maken van de trein.Al onze bestemmingen zijn in Nederland.

Kan ik dan etickets kopen bij een automaat en?of ?

 

Sander

icon

Beste antwoord door Olav93 12 April 2023, 08:16

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

U geeft geen abonnement nodig om een dal voordeel abonnement te kopen. Dal voordeel ís een abonnement. U bestelt dat via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/2.

Voor de Flex variant heeft u waarschijnlijk een Nederlandse bankrekening nodig. Dat geldt voor de versie op saldo niet. Wel heeft u ook daarvoor een persoonlijke ov chipkaart nodig. Bestelt u daarom op tijd, want die moet worden gemaakt.

Daarnaast vrees ik dat dit alleen lukt als u een bekende in Nederland heeft waar deze (met de post binnen Nederland) heen gestuurd kan worden. Zonder Nederlands adres, vrees ik dat u geen NS abonnement kunt gebruiken en alleen iets voor toeristen als het Holland Travel Ticket kunt overwegen naast losse vervoersbewijzen.

Bedankt Olav93,

DUS .. ik koop nu een DAL VOORDEEL abonnement , ook eentje voor mijn vrouw en kan dan etickets kopen voor de DAl uren op mijn computer/tablet ?

Kan ik die etickets nu al kopen voor elke datum dat wij reizen in Mei ?

Er gaat maar een trein per dag, als het lukt,  vanuit Vancouver richting het oosten van Canada !

Door Covid is ons jaarlijkse trip naar Mokum verstoord en de meeste stations hebben enkelt een automaat die geen woord Engels of Nederlands spreekt !!!

Groetjes en veel dank .. Sander

Reputatie 6

Het is niet de bedoeling dat je e-tickets gebruikt als je een Dal Voordeel product hebt. Je kunt hier gebruik van maken met de OV-chipkaart die je dan hebt. Zoals hierboven al aangegeven is een persoonlijke OV-chipkaart altijd nodig bij dit product, dit kan  bij een bestelling geleverd worden op een Nederlands adres. Ik raad je aan om dit in het voren te bestellen en te laten leveren bij bijvoorbeeld een vriend die hier woont indien mogelijk. Een Flex variant is ook mogelijk met een buitenlandse rekening. Verder is ook maar één product nodig als je altijd samen reist, de ander kan dan namelijk met samenreiskorting mee. Dit kan je dan wel via e-tickets gebruiken! 

Badge +3

Voor korting in de daluren is een abonnement op een persoonlijke ov-chipkaart nodig. Medereizigers zoals een partner (maximaal 3 personen) kunnen dan ook profiteren van de korting, het handigst is dat met een anonieme ov-chipkaart maar met een e-ticket kan het ook zolang er buiten de spits gereisd wordt.

Waarschijnlijk verwart u de situatie met vroeger, waarbij het abonnement op een stamkaart (met foto) stond en je daarmee kaartjes met korting kon kopen (bij een automaat of loket).

Reputatie 7
Badge

Een Flex variant is ook mogelijk met een buitenlandse rekening.

Nog even nagezocht en dit zou gelukkig inderdaad niet onmogelijk moeten zijn. Eerder is hier wel bediscussieerd dat je met een buitenlands IBAN via de klantenservice moest bestellen, zie 

Is dat nog steeds zo?

Reputatie 6

Is dat nog steeds zo?

Dat is nog steeds zo. Ik heb helaas ook geen inzage of dit (op korte termijn) nog anders gaat worden.

Reageer