beantwoord

Ex-student Flex Dal Voordeel + Weekend Vrij combineren

  • 28 August 2022
  • 28 reacties
  • 1106 Bekeken

Beste,

 

Vanaf 1 september heb ik geen recht meer op een studentenreisproduct. In de weekenden maak ik vaak verre afstanden naar bijv. familie, vandaar dat het Weekend Vrij abonnement mij interessant lijkt. Als ex-student wil ik graag ook het Flex Dal Voordeel abonnement voor afgestudeerden voor 40% korting in de dal. Klopt het dat ik deze twee abonnementen niet kan combineren op 1 OV-kaart? Ik las dit op een oude forumpost.

 

Dien ik in dit geval dan het Weekend Vrij abonnement te nemen op een nieuwe OV-kaart?
En kan ik daarnaast op mijn huidige OV-kaart de Flex Dal Voordeel aanvragen per 1 september?

 

Weekend Vrij betaal ik dan op de rekening.
Kan ik dan nog steeds bij de ex-studentenregeling kiezen tussen betalen op rekening of op saldo reizen?

 

Vele vragen, maar hopelijk dat iemand mij wat wijzer kan maken. Ik hoor graag wat jullie advies is. Alvast bedankt!

 

Hartelijke groet,

Michelle

icon

Beste antwoord door Thom 28 August 2022, 18:55

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het is een doorlopend abonnement wat automatisch verlengd wordt. Het eerste jaar krijg je de korting. Als je het na dit jaar niet meer wilt, moet je het zelf opzeggen, dit kan maandelijks. Je zult zo'n 6 tot 8 weken voor de verlengdatum een mail krijgen dat je abonnement per 2 september 2023 verlengd wordt en daarin vermeld de prijs die dan zal gelden. Je kunt dan opzeggen zodat het niet verlengd wordt. 

Badge +3

Als het Dal Voordeel op saldo is dan neem uiterlijk een week of twee voor de einddatum contact op met de Klantenservice (al kan het volgens mij tegenwoordig ook wel online?).

Je moet dan vóór de einddatum even langs een automaat (station, supermarkt etc.) en dan wordt er een tijdelijk product op gezet dat geldig is tot de (afgesproken of gekozen) einddatum, dat zal dan 1-9-2023 worden als jij dat wilt.

Voorbeeldje (Dal Voordeel op saldo beëindigen)

Het doorlopende abonnement (tot 01-01-2030) heb ik toen (ergens begin maart) beëindigd met als einddatum 25-03-2019 en dat heb ik op 16 maart 2019 bevestigd bij een automaat.

Bij NS Flex (€ 5,10 korting per maand voor een jaar) kan je het op elk moment beëindigen, via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen

Helder! Bedankt @Momo en @Robert B. Jullie hebben mij weer uitstekend geholpen.

Reageer