beantwoord

Extra factuur gekregen op een maand

  • 5 April 2024
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik heb in maart twee keer facturen ontvangen van NS, ik vermoed dat dit komt omdat ik op de 19e een nieuw abonnement geswitch van NS dal voordeel naar NS Dal Vrij, dus alle kosten voordat ik dit nieuwe abonnement heb aangesloten, zal eerst in rekening gebracht, maar daarna heb ik alweer een nieuw factuur ontvangen en op de factuur staan ​​de volledige kosten van deze maand, inclusief wat ik vóór het abonnement van deze maand heb betaald, en dan weet ik niet eens wat my eerste factuur betekent en by deze eerst factuur werd ook niet eens alle reisinformatie bevat, zoals wat er op alle facturen zou moeten staan

 

 

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 5 April 2024, 20:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Jcai,

Er staat duidelijk op de factuur waar de kosten voor zijn. De maandelijkse factuurdatum verandert nooit. Dat is bij jou de 4e van de maand. Als je tussendoor wijzigt van abonnement krijg je een tussentijdse factuur voor de kosten tot de volgende maandelijkse factuurdatum.

Op de eerste - tussentijdse - factuur betaal je de abonnementskosten voor Dal Vrij van 19 maart t/m 3 april en krijg je de kosten van Dal Voordeel voor die periode terug. Je had immers op de vorige factuur al Dal Voordeel betaald t/m 3 april.

Op de volgende - normale - factuur betaal je de kosten voor Dal Vrij van 4 april t/m 3 mei.

Reiskosten worden alleen op de maandeljkse factuur berekend, dus daarom staan deze niet op de tussentijdse factuur.

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Jcai,

Er staat duidelijk op de factuur waar de kosten voor zijn. De maandelijkse factuurdatum verandert nooit. Dat is bij jou de 4e van de maand. Als je tussendoor wijzigt van abonnement krijg je een tussentijdse factuur voor de kosten tot de volgende maandelijkse factuurdatum.

Op de eerste - tussentijdse - factuur betaal je de abonnementskosten voor Dal Vrij van 19 maart t/m 3 april en krijg je de kosten van Dal Voordeel voor die periode terug. Je had immers op de vorige factuur al Dal Voordeel betaald t/m 3 april.

Op de volgende - normale - factuur betaal je de kosten voor Dal Vrij van 4 april t/m 3 mei.

Reiskosten worden alleen op de maandeljkse factuur berekend, dus daarom staan deze niet op de tussentijdse factuur.

Je betaalt dus op Factuur 1:  16/31 * 119,95 = 61,91

Krijgt terug                    16/31 * 5,60   =  2,89

                                                     -------

                                                      59,02

 

En op factuur 2 1 maand Dalvrij vanaf 4 april tot 3 mei : 119,95 en de reeds gemaakte reizen in maart.

Als ik de factuur zo zie en dit ook je reisgedrag voor de komende tijden zal zijn dan denk ik dat Weekend Vrij met 40% korting in de daluren doordeweeks misschien goedkoper zou kunnen uitvallen.  

Eigenlijk my gedachten is dalvrij alleen 1 maand gebruikt vanaf 19 maart ,nu blijkbaar ik tot end april moet ook betalen? 

 

Badge +3

Eigenlijk my gedachten is dalvrij alleen 1 maand gebruikt vanaf 19 maart ,nu blijkbaar ik tot end april moet ook betalen? 

Ja, je betaalt per 4 april een volle maand vooruit maar vanaf 19 april mag je weer wisselen en krijgt dan de kosten t/m 3 mei terug.

Via een tussentijdse factuur zoals die van 19 of 20 maart.

Reageer