Mijn zoon is 12 geworden en ik wilde een traject-vrij abonnement afsluiten voor hem. Ik wilde dit vandaag in laten gaan en aangezien het een kids-free abonnement was en dat kon alleen op de dag zelf ingaan. Ik heb dit vanochtend online geprobeerd te kopen maar helaas de volgende foutmelding: Er is geen actief contract gevonden op de geselecteerde OV-chipkaart. Je kunt NS flex los op deze kaart bestellen. (OA1201)
Het is niet mogelijk om een Flex product te bestellen op deze kaart. (996)
Ik heb gebeld met de klantenservice en uiteindelijk kreeg ik te horen dat, door een fout in de administratie, de geboortedatum van mijn zoon niet overeenkomt. Dit vind ik erg vreemd aangezien op zijn chipkaart de goede datum staat. Volgens de mevrouw kon ze hier niks aan veranderen en moet ik een nieuwe chipkaart aanvragen bij het nieuwe abonnement. Nu moet ik dus een week retourtjes kopen op het traject, aangezien de nieuwe chipkaart een levertijd heeft van een week.
Mijn vraag is nu, kan ik dan de treinkaartjes op dat traject (tot ik de nieuwe chipkaart heb) vergoed krijgen? Het verschil tussen losse kaartjes en abonnementskosten voor die dagen?