beantwoord

Extra kosten op factuur ondanks Flex Dal Vrij abonnement

  • 2 October 2022
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

Ik heb nu een maand Flex Dal Vrij en heb een maandelijkse factuur opgestuurd gekregen. Ik zie nu dat extra kosten zijn gerekend voor busritten, ondanks dat deze ritten in de daluren vielen. Ik had vernomen dat ik met Flex Dal Vrij het gehele openbaar vervoer kan gebruiken, waarom worden busritten conform de abonnement regels dan toch gefactureerd?

icon

Beste antwoord door Daniel 2 October 2022, 10:50

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Het Dal Vrij abonnement van NS is uitsluitend geldig in de trein. Met NS Flex kunt u inderdaad wel het gehele openbaar vervoer gebruiken op rekening, maar voor andere vervoermiddelen dan treinen in de daluren zult u gewoon moeten betalen.

Met uitzondering van door NS ingezette bussen bij werkzaamheden en verstoringen uiteraard.

Dank voor de opheldering!

Reputatie 7
Badge +3

Van wie had je vernomen dat je met flex dal vrij het hele OV onder jouw abonnement viel? 

Het is altijd handig om de voorwaarden van een abonnement te lezen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Reputatie 7
Badge +1

Al zijn er de laatste tijd wel opvallend vaak dezelfde vragen/klachten, dus als als soort gedragsdeskundige denk ik dan: die tekst is niet helder of niet heel duidelijk vindbaar. Je kan van een doornsee reiziger niet verwachten die die eerst hele handboeken doorworstelt. En iemand die duitse/zwiterse/oostenrijkse/deense systemen gewend is, waar dit vanzelfsprekend is zal het ook maar rare zaak vinden.

Reageer