beantwoord

facturen

  • 27 June 2023
  • 8 reacties
  • 101 Bekeken

Goedemorgen, ik heb nog nooit een factuur gekregen . En wil deze graag ontvangen!

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 27 June 2023, 11:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Facturen kunt u inzien via uw MijnNS account.

Ik heb hetzelfde probleem. Maand na maand krijg ik bericht dat mijn factuur klaar staat. Ga ik er heen dan staat er ‘geen facturen’ of iets dergelijks. Zodoende is mijn facturering een zwart gat, intussen zo groot als de Bermuda driehoek.

Badge +3

Ik heb hetzelfde probleem. Maand na maand krijg ik bericht dat mijn factuur klaar staat. Ga ik er heen dan staat er ‘geen facturen’ of iets dergelijks. Zodoende is mijn facturering een zwart gat, intussen zo groot als de Bermuda driehoek.

Welkom @Madelein van Baalen 

Je bent in ieder geval niet de enige.

Neem dus contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, social media) want de belofte van de NS is ‘zonder factuur geen incasso!’

Via Twitter hoef je vandaag (2 juli) niet te proberen, dat ligt voor 95% plat.

Badge +3

Oke, nog eentje dan (die belofte over geen incasso zonder factuur) uit augustus 2017, mét inhoudelijke reactie en excuses in het topic:

Het staat er zwart op wit (twee keer zelfs):

  • wij zullen niet afschrijven zonder een factuur voor u op te stellen
  • zonder factuur géén afschrijving!

Nou stuur die factuur maar dan… Oh nee wacht wij versturen (sinds jaren later dan dat topic) géén facturen aan consumenten (wegens AVG en privacy en zo), alleen nog aan zakelijke klanten (en dan is de AVG die erbij gehaald wordt geen enkel probleem!) 😥

Een rechter (of de Geschillencommissie als eerste ingang) zou er gehakt van maken, en de aanhouder wint. Dus als jij niet wenst te betalen voordat je weet waarvoor dat is, is dat je goed recht.

Dat de NS zich dan volgens de voorwaarden ‘het recht voorbehoudt’ om een Flex abonnement per direct te beëindigen/op te schorten doet er verder niet toe, want als jij de zaak wint zullen ze je alsnog (ruimhartig) moeten compenseren.

Zonder factuur (via Mijn NS of via e-mail of op papier) is het dus gewoon game on! 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Als er geen facturen in je MijnNS account staan onder het kopje “Betaalgegevens” is er zeer waarschijnlijk iets mis met je account. Neem dan contact op met de klantenservice zodat dit hersteld kan worden. 

Badge +3

Als er geen facturen in je MijnNS account staan onder het kopje “Betaalgegevens” is er zeer waarschijnlijk iets mis met je account. Neem dan contact op met de klantenservice zodat dit hersteld kan worden. 

Prima, stuur die factuur dan maar via mail (oh néé dat mag niet, AVG en zo) of per brief met betaalinstructies (voorheen de aangehechte acceptgiro).

Badge +3

Ik pluk deze maar even uit het archieftopic van 2017… 

Vrij eenvoudig ja, als het werkt… (dat over die 10 euro abonnementskosten ging over OV-fiets toen) 😅

Wat me nog altijd verbaast is de laatste alinea, ‘de wet verplicht ons niets, en we zijn afhankelijk van andere partijen om onze voorwaarden aan te passen, dus kan langer duren?’

Als je de wet (factuur sturen hoeft niet!?) volgt, maar je het jezelf (oNSzelf) toch verplicht?


Kom je eigen opgelegde verplichting(en) dan na en begin een paar jaar later niet over AVG en zo dus bel de Klantenservice maar (die vervolgens ook niets voor je willen/kunnen betekenen). 🤔🙄

Daarom (waarom?) duurt het wat langer dan we zouden willen. Kuch, dat wat 2017 dus.

Reputatie 7
Badge +3

Wordt er om de factuur te raadplegen wel ingelogd Nijmegen MijnNS op de website? Via de app krijg je geen facturen te zien.

Reageer