beantwoord

factuur

  • 1 June 2023
  • 10 reacties
  • 102 Bekeken

Hoi,

ik krijg nu voor de 2e keer een factuur dat ik moet betalen, nu staat in de 2e mail dat dit automatisch van mijn rekening wordt afgeschreven omstreeks 2 juni. Dit is echter nog niet gebeurt, kan ik er van uit gaan dat het binnenkort wordt afgeschreven zonder dat ik weer een nieuwe duurdere factuur krijg?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 1 June 2023, 21:39

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo Lottedute en welkom bij de NS Community,

 

Aangezien het nog geen 2 juni is zal dit nog gaan gebeuren. Mocht het ons niet lukken dan zullen wij je hierover per mail berichten met daarbij de mogelijkheid om de betaling zelf te doen.

Badge +3

Die verwachte incassodatum op je factuur zegt weinig, dus als het niet op 2 juni gebeurt zal dat wel 5 juni worden (maandag).

Hou eventuele herinneringen (de tweede komt per brief) in de gaten, dus als een vorige factuur nog niet betaald is graag handmatig overmaken. Instructies daarvoor zullen in de brief/mail staan (met aan de brief misschien zelfs nog een heuse Acceptgiro waar je niets meer mee kunt per vandaag) 🤣

Ik denk niet dat wij nog acceptgiro's zullen gaan sturen vanaf vandaag.

Reputatie 7
Badge +3

Het is omstreeks 2 juni, dat betekent dat het ook 1 of 2  (werk)dagen later kan zijn. 

Badge +3

Het is omstreeks 2 juni, dat betekent dat het ook 1 of 2  (werk)dagen later kan zijn. 

Het valt mij op dat NS meestal op maandag incasseert, dus dat wordt dan de 5e. Je kunt het soms ook zien bij aanstaande incasso’s in je bankomgeving.

Let daarbij op dat je dan niet kijkt naar 'voorspelde’ incasso’s zoals sommige banken tonen.

Badge +3

Ik denk niet dat wij nog acceptgiro's zullen gaan sturen vanaf vandaag.

Zal eens mijn incasso voor de factuur van de 9e weigeren en de brief (een paar weken later)  afwachten… Je weet nooit 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Het is omstreeks 2 juni, dat betekent dat het ook 1 of 2  (werk)dagen later kan zijn. 

Het valt mij op dat NS meestal op maandagen incasseert, dus dat wordt dan de 5e. Je kunt het soms ook zien bij aanstaande incasso’s in je bankomgeving.

Let daarbij op dat je dan niet kijkt naar 'voorspelde’ incasso’s zoals sommige banken tonen.

Zo vaak heb ik nu geen facturen van NS meer. De laatste keer was vorig jaar september, die zou omstreeks 5 september worden afgeschreven, dat werd (dinsdag) de 6e. De factuur ervoor zou omstreeks 5 augustus worden afgescheven en dat werd ook de 5e, en dat was een vrijdag. En toen ik mijn Flex Basis naar Weekend Vrij wijzigde zou het omstreeks 14 juli worden afgeschreven en dat werd de 13e (een woensdag). In de tijd dat ik nog Traject Vrij had (geen Flex toen nog) werd het regelmatig 3 of 4 dagen later afgeschreven. Ik zou me dus nu nog helemaal geen zorgen maken, misschien pas als het meer dan week duurt.

Spannend, ik ben benieuwd!

Badge +3

Spannend, ik ben benieuwd!

Niet spannends, 

Behalve het tellertje in Mijn NS natuurlijk… 30 juli zelfs! Kom maar op met die brief 🤣 

 

Reputatie 7
Badge +3

misschien zelfs nog een heuse Acceptgiro waar je niets meer mee kunt per vandaag) 🤣

Acceptgiro's mogen niet meer verstuurd worden, dus dus zal er niet meer bijzitten. Diverse bedrijven sturen al wat langer geen acceptgiro meer mee. Mijn moeder kreeg bij een postorder bestelling die zij laatst deed al geen acceptgiro meer, was behoorlijk in de war hoe nu te betalen dus wachtte ze maar tot ik weer langs kwam. Ik heb toen de factuur die ze had maar mee genomen om thuis via internetbankieren te betalen (ik ben gemachtigd voor haar rekening) want dat scheelde haar weer een papieren overschrijvingskaart en envelop (waar ze voor moet betalen). Gelukkig had ze het niet zelf al willen betalen via een overschrijvingskaart want ze zou het nog verkeerd hebben ingevuld ook. Voor oudere mensen die niet digitaal vaardig zijn wordt het steeds lastiger om alle financiele zaken zelf te blijven regelen. 

Reageer