Omdat mijn NS-factuur niet van mijn Yoursafe-kaart werd betaald, stuurde NS mij elke maand een e-mail. In die e-mail klikte ik op "nu betalen" en betaalde ik met mijn kaart. Maar voor de factuur van oktober heb ik geen dergelijke e-mail ontvangen. De factuur voor november komt er zelfs al aan. Ik wil graag mijn schuld betalen. Kunt u mij alstublieft een e-mail sturen? Ik wil mijn factuur graag betalen
Bladzijde 1 / 1
U moet dit verzoek richten aan Klantenservice van NS. Wij zijn daar geen onderdeel van, we zijn medereizigers, en kunnen u niet helpen. 030 7515155.
Yoursafe is een bekend probleem als het om incasso's gaat, super onhandig.
Die herinneringen per e-mail om dan per ommegaande (met één muisklik via iDeal of zo) te betalen zijn dan wel handig, maar als je in Mijn NS bij Betaaloverzicht kijkt zie je ook wel wat er eventueel nog te betalen valt. En anders krijg je vast en zeker nog wel herinneringen, dus je weet al wat je te doen staat (met een Yoursafe IBAN).
Onderstaande gebeurde bij mij door/dankzij Revolut. Ik had blijkbaar de incasso-machtiging ingetrokken door in hun app aan te geven dat ik geen voorspelde incasso's van NS meer wilde zien (want datum en bedrag wisselen natuurlijk maandelijks)
Ook al is het op zich wel fijn om van tevoren te weten dat NS binnenkort/maandelijks wel iets gaat incasseren… Maar daar hoef ik geen ‘reminder’ melding van, want heb voldoende saldo op mijn IBAN voor alles. Budgetteren als in ‘betaal dit en weiger dat’ is dus helemaal niet nodig.
Maar zoiets dus?
Dus maak dus maar gewoon handmatig over, met vermelding van de rood omrande nummers, en als je geen e-mail gekregen hebt dus het eerste nummer.
En (hint, zelf weten) snel weg bij Yoursafe Ze hebben sinds kort hun website eindelijk beveiligd met SSL/HTTPS, dat zegt genoeg eigenlijk…
Gewoon op tijd betalen (al heb je helemaal geen herinnering ontvangen) en daarna pas eventueel in discussie gaan loont, dus doe dat vooral!
Oud voorbeeldje (ter info met mijn naam niet geanonimiseerd, maakt niet uit verder):
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.