beantwoord

Factuur betaling

  • 13 October 2023
  • 4 reacties
  • 164 Bekeken

Ik heb een vraag over het betalen van mijn facturen.

 

Ik heb laatst voor het betalen van mijn factuur een mail gekregen met daarin een knop die lijdt naar een scherm waar je direct en zelf je bank selecteerd om op die manier het ebdrag over te maken. Dit vind ik een veel fijnere manier van het betalen van mijn facturen dan een automatische incasso. Omdat vaak tegen de tijd dat die incasso komt ik nog niet dat bedrag op mijn rekening heb staan vanwege mijn loon die dan nog niet is gegeven.

Is het mogelijk om het in te stellen dat ik liever in een mail nota onvtvang en dus overstap daarnaar vanaf de automatische incasso’s?

icon

Beste antwoord door danhub 13 October 2023, 17:45

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Uw abonnement dient via automatische incasso betaald te worden.

Als de incasso mislukt, dan krijgt u wel een betaalverzoek zoals u heeft gemerkt. Het is niet de bedoeling dat deze elke maand mislukt, NS zou dan bijvoorbeeld kunnen besluiten uw abonnement stop te zetten.

Reputatie 7
Badge +3

Je zou zodra jouw loon binnenkomt een bedrag kunnen reserveren voor jouw reiskosten. Tegenwoordig kun je bij de meeste bankrekeningen ‘spaarpotjes’ maken. Tegen de tijd dat de incasso gaat plaatsvinden boek je het geld uit het potje over naar de rekening waar vanaf geïncasseerd wordt.

Badge +3

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Uw abonnement dient via automatische incasso betaald te worden.

Als de incasso mislukt, dan krijgt u wel een betaalverzoek zoals u heeft gemerkt. Het is niet de bedoeling dat deze elke maand mislukt, NS zou dan bijvoorbeeld kunnen besluiten uw abonnement stop te zetten.

Het ‘herinneringstraject’ is volledig geautomatiseerd, dus als je elke maand via die e-accept (die een week geldig is) betaalt is er weinig aan de hand.

Let op: de incassomachtiging aan de NS mag je niet intrekken! Wel kun je bij veel banken een maximumbedrag instellen dat de NS mag incasseren (waardoor de incasso natuurlijk ook mislukt en je die herinnering krijgt).

De incassodatum wijzigen kan op zich ook wel, maar dan moet je hetzelfde abonnement bestellen op een nieuwe ov-chipkaart en daarna het huidige abonnement opzeggen via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-opzeggen/tijdelijk-stopzetten

De ingangsdatum is dan te kiezen van 7 tot 14 dagen in de toekomst en dat wordt je factuurdatum (de incasso is enkele dagen later, vaak op een maandag).

Reputatie 5

Ik heb wel eens voorbij zien komen dat een Flex-abonnement is stopgezet vanwege het vanaf het begin mislukken van de automatische incasso. Nou weet ik niet wanneer zoiets naar boven komt bij een medewerker en of er nog andere zaken speelden. Het is hoe dan ook vrij zeldzaam.

Mocht dat echter nooit (meer) gebeuren, dan zou het goede antwoord eigenlijk zijn dat maandelijkse handmatige factuurbetaling mogelijk is. Zolang je incasso's van NS maar weigert, laat mislukken of handmatig terugboekt.

Reageer