beantwoord

factuur die fout is aangemaakt, zou worden hersteld. wordt een week later alsnog foutief automatisch afgeschreven

  • 3 May 2022
  • 7 reacties
  • 167 Bekeken

Flex abonnement van geen abonnement naar 40% korting in daluren en weekend omgezet. Krijg mooie aanbieding 3 maanden lang korting hierop. Mail bevestiging hiervan.  Op de factuur die later in de mail komt, staat de korting niet. In telefoongesprek  met het klantenservice nummer, wordt gezegd dat dat terplekke wordt aangepast/ en vaker fout gaat. Tot mijn verbazing wordt een week later toch het verkeerde- hogere - bedrag automatisch afgeschreven. Dat heb ik nu gestorneerd. Hoe kom ik aan de goede factuur en afschrijving, zoals toegezegd? 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 3 May 2022, 19:24

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Storneren is nooit een goed idee, dus als je binnenkort een herinnering krijgt dan betaal die vooral en ga dan pas in discussie. Dat scheelt je het (uiteindelijke) gedoe met een incassobureau plus het verlies van je abonnement.

Zoals ik het begrijp staat er € 5,10 (of een deel daarvan voor een deel van een maand) op je Flex factuur, terwijl dat € 2,50 zou moeten zijn voor een hele maand?

De korting staat als aparte regel daaronder. Staat die er niet (is wel vaker gebeurd toen Weekend Vrij tijdelijk 25 euro was), zal de Klantenservice dat op een volgende factuur voor je corrigeren.

Dat je huidige factuur alsnog afgeschreven is met het te hoge bedrag is dus ‘normaal’, een eenmaal aangemaakte factuur kan niet aangepast worden. Gelukkig gaat het niet om een wereldbedrag, dus een maandje wachten op die € 2,60 valt te overzien.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Nselly en welkom bij de Community!

Zoals Robert al zegt, is storneren inderdaad niet zo handig. Helaas ben je niet de eerste die het meldt. Het is dus al een bekend probleem. Als je al contact hebt gehad met de klantenservice, ga ik ervan uit dat er een melding voor je is aangemaakt waarin dat wordt opgelost. Hierop ontvang je ook vaak terugkoppeling. Als je nu wel de volledige abonnementskosten hebt betaald, zal je uiteraard de gemiste korting terug ontvangen! De vraag is nu alleen wanneer. Ik ga ervan uit dat het snel opgelost wordt en voor de komende 2 maanden direct goed zal gaan.

Badge +3

Zou het kunnen dat de actie eigenlijk t/m/ 21-4 gepland stond, maar uiteindelijk t/m 24 april gewoon besteld kon worden?

Reputatie 6
Badge +2

Bedoel je dat daarom nu geen korting meer wordt berekend? Ik gok dat het ergens niet goed gaat in het systeem bij bepaalde klanten, maar waar dat door komt durf ik werkelijk niet te zeggen. 🤷🏼

Badge +3

Zou kunnen, maar kan er ook niets zinnigs over zeggen want bij mij gaat het goed. Meteen na bestellen een (correcte, tussentijdse) factuur gekregen.

 

Ook ik moet elke maand na ontvangen factuur contact opnemen (vaak 1 uur mee bezig), omdat kortingstarief flex niet wordt toegepast en bij heenreis geen dal korting en terugreis wel, waarom is het zo moeilijk om correcte factuur te sturen,zoals in elk bedrijf!

Badge +3

Ook ik moet elke maand na ontvangen factuur contact opnemen (vaak 1 uur mee bezig), omdat kortingstarief flex niet wordt toegepast en bij heenreis geen dal korting en terugreis wel, waarom is het zo moeilijk om correcte factuur te sturen,zoals in elk bedrijf!

Welkom bij de NS Community @Mon87!

Om welk traject gaat dat? Laat me raden, iets met de MerwedeLingelijn (Dordrecht -Geldermalsen) 🤣

Reageer