factuur flex

  • 2 September 2022
  • 3 reacties
  • 133 Bekeken

Beste Ns, 

 

zojuist krijg ik een factuur binnen van mijn gebruik met de trein. Maar het klopt niet. Volgens de app heb ik in de maand augustus €12,72 uitgegevn aan het reizen. En allemaal buiten de spits. Mijn abonnement is €5,10. Dus totaal is dat €17,72. 

Echter krijg ik van jullie een rekening van €44,62. 
 

Dit komt niet overeen en krijg graag meer duidelijkheid. 
 

Met vriendelijke groet, 

 

shenna


3 reacties

Badge +3

U kunt in Mijn NS (de website, niet de app) bij Betaaloverzicht een factuur vinden met een specificatie van de kosten. Dat verduidelijkt waarschijnlijk waarvoor u moet betalen. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te achterhalen waarvoor u moet betalen. Via de klantenservice kunt u ook een onjuiste factuur laten corrigeren.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +1

Wat staat er aangegeven op de factuur van deze betaling? Meestal staat daar wel aardig accuraat waar de kosten vandaan komen.

De kostenteller in de app geeft vaker bedragen die niet overeenkomen met wat de uiteindelijke factuur wordt.

Mocht daar iets niet kloppen dan kun je hiervoor het beste contact opnemen met de klantenservice van NS. (edit: Zie verdere omschrijving in het bericht van Tochjo)

 

Reputatie 7
Badge +3

Op pagina 2 van de PDF factuur staat een specificatie van de reiskosten. Die kun je vergelijken met je reishistorie.

Het komt nog wel een voor dat reizen pas laat in de reishistorie komen en dan ook later op een factuur. Er kunnen dus op de huidige factuur nog reizen gefactureerd worden die de maand ervoor gemaakt zijn maar toen te laat in de reishistorie te zien waren om op de factuur van de maand mee genomen te worden.

Ik heb bv nu op mijn factuur van 1 september nog een reis staan van 8 juli, die pas 3 weken later in mijn reishistorie kwam en daardoor niet op de factuur van 1 augustus stond. 

Reageer