beantwoord

factuur flex na omzetting

  • 30 June 2022
  • 9 reacties
  • 187 Bekeken

Hoi, 

ik heb mijn NS flex basis abonnement gisteren (29 juni) omgezet naar altijd vrij. Wanneer wordt de €362 afgeschreven? Is dat op 29 juli of eerder? 

icon

Beste antwoord door Thom 30 June 2022, 11:27

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4

Hoi, 

ik heb mijn NS flex basis abonnement gisteren (29 juni) omgezet naar altijd vrij. Wanneer wordt de €362 afgeschreven? Is dat op 29 juli of eerder? 

je hebt je gisteren ns flex gewijzigd dan krijg je vandaag factuur en 5 dagen later word afgeschreven dit ken ook op factuur zien 

 

Reputatie 7
Badge +4

Het is eerder. In principe betaalt u uw abonnement vooruit. Met Flex Basis valt er ook niets te verrekenen. U betaalt nu AltijdVrij voor het evenredige deel tot uw maandelijkse factuurdatum. Die datum blijft hetzelfde. Vanaf die dag de hele termijn van uw nieuwe abonnement. De betaling is doorgaans een dag of vijf na de maandelijkse factuurdatum.

@Thom Mijn factuur datum is de 6de dus ik betaal nu tot 6 juli het evenredige deel voor vrij en vanaf 6juli maandelijks €362? Als ik je goed begrijp? 

Reputatie 4

@Thom Mijn factuur datum is de 6de dus ik betaal nu tot 6 juli het evenredige deel voor vrij en vanaf 6juli maandelijks €362? Als ik je goed begrijp? 

ja dat klopt inderdaad

@Thom Mijn factuur datum is de 6de dus ik betaal nu tot 6 juli het evenredige deel voor vrij en vanaf 6juli maandelijks €362? Als ik je goed begrijp? 

ja dat klopt inderdaad

Ja, maar houdt er wel rekening mee dat je een abonnement vooraf moet betalen.

Je krijgt nu dus eerst een aparte rekening voor het evenredige deel van 29 juni t/m 5 juli (dat is één week dus iets minder dan een kwart van €362).

Op 6 juli krijg je dan je maandrekening. Die bestaat uit de variabele reiskosten over de periode van 6 juni t/m 5 juli plus €362 voor je abonnement voor de periode van 6 juli t/m 5 augustus.

Ik weet niet waarom abonnementen vooraf betaald moeten worden en niet gewoon aan het eind van de maand op de maandelijkse rekening komen. Ik vermoed dat NS bang is voor wanbetaling bij achteraf betalen van grotere bedragen. 

@Tamzin 

thanks! Ja, achteraf was wel wat beter uitgekomen inderdaad. Tikt zo allemaal wel aardig aan. 

Badge +3

Een NS Flex abonnement loopt minimaal één maand, dus of je die kosten op de ingangsdatum of pas na een maand betaalt maakt niet uit, je betaalt ze sowieso.

In het uiterste geval zou men de dagen van 29 juni t/m 5 juli (dat zal € 84,56 zijn) mee kunnen nemen op je factuur van 6 juli, maar dan betaal je op dat moment € 446,96.

Uiteraard kan je vanaf 29 juli weer wijzigen, waarna je van die € 362,40 (abonnementskosten t/m 5 augustus) weer een deel terug krijgt. Dat zal dan € 93,52 zijn (juli heeft 31 dagen).

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn wel meer dingen die je vooraf betaalt. Mijn vaste telefoonabonnement betaal ik vooraf en de belkosten achteraf, mijn TV abonnement is ook vooraf betalen, net als mijn internetabonnement. En zelf heb ik het niet, maar mijn moeder betaalt de krant maar bv ook de huur voor haar woning vooraf. Bij mijn hypotheek is de rente wel achteraf maar de spaarpremie van de spaarhypotheek moest ik wel vooraf betalen. Dus zo uniek is NS niet met het vooraf betalen van een abonnement.

Reputatie 7
Badge +4

Het is alleen maar verstandig om een product of dienst eerst te moeten betalen voor je het verbruikt. NS moet ook rekening houden met mensen die niet zo goed met uitgestelde betaling om kunnen gaan. NS is geen kredietfaciliteit, ook niet nu het Flex aanbiedt. Maar TS heeft nu wel te maken met een forse uitgave, omdat de maandbetaling al snel plaatsvindt.

Reageer