Skip to main content
Antwoord

factuur onjuist

  • March 7, 2023
  • 5 reacties
  • 112 Bekeken

Ik kreeg dit bericht, maar ik heb vandaag alleen Tweede Klasse gereisd!

Relatienummer: 1001556383      |      Ons kenmerk: 5211421335
 
Beste heer Schrama, 
 
Op 7 maart 2023 is met kaart **** **** ****  van  een treinreis gemaakt zonder toeslag 1e klas.

Het correctietarief van € 20,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.
 

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

Top zeg, een 1e klas toeslag

Neem contact op met de NS Klantenservice (telefoon, chat) om het te laten corrigeren.

5 reacties

  • Koploper****
  • March 7, 2023

Dit betekent dat de conducteur bij de kaartcontrole heeft geconstateerd dat u zich zittend dan wel staand in de eerste klas bevond.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • March 7, 2023

Welkom bij de NS Community!

Top zeg, een 1e klas toeslag

Neem contact op met de NS Klantenservice (telefoon, chat) om het te laten corrigeren.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • March 7, 2023

Heb je onderweg controle gehad?


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • March 8, 2023

Dit betekent dat de conducteur bij de kaartcontrole heeft geconstateerd dat u zich zittend dan wel staand in de eerste klas bevond.

Feitelijk betekent het alleen dat het systeem denkt dat die conducteur dat geregistreerd heeft. Als TS aangeeft alleen tweede klasse gereisd te hebben, zou er natuurlijk ook sprake kunnen zijn van een fout (in het systeem danwel van de conducteur).!


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • March 8, 2023

En dit is dus een van de grote nadelen van die sneaky correctietarieven. Want hoe kun je ooit bewijzen dat je niet in de 1e klas bent geweest? Een boete/correctietarief moet gewoon direct uitgeschreven worden en gemeld aan de reiziger. Dan kan daar achteraf ook geen welles/nietes-spelletje meer gespeeld worden.