beantwoord

factuur ontvangen over betaalde factuur

  • 28 September 2022
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Goedemiddag, 

Ik heb een factuur ontvangen met een betaling herinnering (debiteur Nummer 02 113 95 070 met dagtekening 22 september 2022. Ik heb deze factuur echter al op 16 september 2022 betaald via de link die jullie in de herinnering mail hebben toegevoegd. 

De automatische incasso kon namelijk niey doorgaan omdat er al eerder deze maand door jullie was afgeschreven, dit ivm het veranderen van het abonnement. 

Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met jullie klantenservice (met Godyga) en die konden niet zien dat deze factuur betaald is. Zij adviseerde mij om via deze weg contact met jullie op te nemen. 

Dit heb ik in het verleden al een keer eerder gehad en ik vind het heel vervelend dat ik door jullie als wanbetaler wordt neergezet, terwijl de fout bij jullie eigen administratie ligt die zaken niet met elkaar koppelt. 

 

Ik zou graag zien dat jullie mijn status veranderen in dat de rekening betaald is zoals jullie in de bijlage is te zien.

 

Ik hoop dat het hiermee opgelost is en dat jullie wat aan jullie systeem veranderen zodat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren. 

 

Vr gr Everycke 

 

icon

Beste antwoord door Thom 28 September 2022, 15:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Wij zijn een hulpforum voor klanten onder elkaar en kunnen u op geen enkele wijze helpen, want we hebben geen toegang tot de administratie. Betaal altijd op de wijze die NS aangeeft en zorg dat het bedrag niet alleen op tijd betaald is maar dat het ook daadwerkelijk op de goede rekening van NS is bijgeschreven. Dat laatste is het criterium.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou in elk geval het bericht even aanpassen en alle persoonlijke informatie en het screenshot verwijderen. Dit is een openbaar forum waar de hele wereld toegang tot heeft.

Klik rechtsonder op de drie puntjes en kies voor ‘Bewerk'.

 

Inhoudelijk: Ik kan uit dit screenshot niet goed opmaken wat er precies als omschrijving is ingevuld. Zorg bij een handmatige overboeking altijd dat de omschrijving precies overeenkomt met wat NS vraagt. Ga daar niet handmatig teksten aan toevoegen zoals ‘Betaling factuur’ o.i.d. Alleen dan kan de betaling automatisch verwerkt worden.
Ik heb zelf wel eens een herinnering ontvangen en daar stond dan de tekst in:

U kunt het bedrag echter ook overmaken op rekeningnummer (IBAN) NL14ABNA0576850675 ten name van NS Groep inzake NS Reizigers te Utrecht onder vermelding van omschrijving 41000xxxxxxx.

Vul dat genoemde nummer dan ook daadwerkelijk in als omschrijving en verder niks. Ook geen kenmerk invullen.

Hallo Everycke en welkom bij de NS Community,

 

Ik heb de afbeelding verwijderd omdat hier persoonlijke gegevens in staan. Deze kunnen anders worden misbruikt. Je kan deze print screen naar ons opsturen via social media of onze Live-Chat. Onze contactgegevens kan je hier vinden. 

Reageer