factuur student

  • 7 March 2023
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

Hi. Ik heb 2 maart van Dronten naar Lelystad gerezen met de trein. Ik hoor officieel 40% korting te krijgen in het weekend aangezien ik een studenten ov heb. Ik heb hiernaast ook geen ander abonnement op mij ov staan.


2 reacties

Badge +3

Omdat u een factuur krijgt, hebt u kennelijk NS Flex op uw OV-chipkaart staan. Het studentenreisproduct kan niet worden gecombineerd met NS Flex. Zoals u merkt, zorgt die combinatie ervoor dat u geen korting krijgt in de kortingsuren. U moet NS Flex van uw kaart verwijderen en in de kortingsuren saldo laden om met korting te kunnen reizen.

U zou nog even rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te kijken of zij u uit coulance het verschil willen terugbetalen. U hebt geen recht op terugbetaling daarvan, zoals op deze website staat geschreven (onder het kopje “Mijn studentenreisproduct werkt niet. Wat moet ik doen?").

Reputatie 7
Badge +3

Zowel op de NS website als die van DUO staat dat een studentenreisproduct niet gecombineerd kan worden met andere abonnementen op dezelfde kaart. En dat extra kosten als SPR wel samen met een ander abonnement op dezelfde kaart staat niet worden vergoed. Uit het feit dat je een factuur krijgt van NS begrijp ik dat je ook Flex hebt op jouw kaart. Ook als Flex op basis staat geeft dat problemen. Je dient Flex volledig op te zeggen en van jouw kaart te verwijderen om nieuwe kosten te voorkomen.

 

Reageer