Skip to main content

Ik heb op 1 oktober mijn NS Flex Basis om gezet naar NS Flex dal voordeel voor 2,50€ per maand. Helaas kon ik dat niet zelf door foutmeldingen op de site dus heeft een medewerker dat gedaan. Dag later kreeg ik een factuur van 1 euro. Ik dacht wat gek maar ik dacht misschien wordt het verrekend met de volgende factuur. Zojuist heb ik echter een factuur gekregen voor 2,50€. Waar is die ene euro voor?! Moet je voor iedere wijziging die je doet een euro betalen ofzo?!

Wat staat er voor omschrijving voor de 1 euro op de factuur wanneer je die factuur bekijkt in je betaaloverzicht in je MijnNS account?

Waarschijnlijk betreft die 1 euro je abonnementsbedrag vanaf de datum van wijzigen tot je vaste factuurdatum. Als jij nu een factuur ontvangt, dan zal je vaste factuurdatum de 13e zijn (de mail van een factuur ontvang je een dag later). Dan moet je na wijzigen op 1 oktober op je factuurdatum betalen t/m de 13e en daarna betaal je vanaf je vaste factuurdatum voor 1 maand vooruit  het maandbedrag van €2,50. 

Ik heb op 1 oktober mijn NS Flex Basis om gezet naar NS Flex dal voordeel voor 2,50€ per maand. Helaas kon ik dat niet zelf door foutmeldingen op de site dus heeft een medewerker dat gedaan. Dag later kreeg ik een factuur van 1 euro. Ik dacht wat gek maar ik dacht misschien wordt het verrekend met de volgende factuur. Zojuist heb ik echter een factuur gekregen voor 2,50€. Waar is die ene euro voor?! Moet je voor iedere wijziging die je doet een euro betalen ofzo?!

Die euro is voor het gedeelte van de maand dat je nieuwe abonnement geldig is tot aan de vaste betaaldatum. Daarna krijg je steeds iedere maand een factuur van €2.50 voor een nieuwe maand. Die ene euro krijg je dus niet terug.

Aha zit dat zo. Wel verwarrend. Maar het is dus niet iets van administratiekosten.

Maar loopt mijn NS Flex Dal dan van 1oktober t/m 1 november of van 1 oktober t/m 13 november? Ik heb het maar 1 maand nodig gok ik dus wel handig dat ik het op tijd uit zet.

Als u op 1 oktober NS Flex Dal Voordeel hebt genomen, dan kunt u dat abonnement vanaf 1 november weer beëindigen. Overigens kan het beëindigen op elk moment vanaf 1 november en u betaalt dan alleen voor de dagen dat u het abonnement had.

Als u op 1 oktober NS Flex Dal Voordeel hebt genomen, dan kunt u dat abonnement vanaf 1 november weer beëindigen. Overigens kan het beëindigen op elk moment vanaf 1 november en u betaalt dan alleen voor de dagen dat u het abonnement had.

Als u het dus precies 1 maand gebruikt zou u die ene euro na beëindiging dus weer terug moeten krijgen.

Als u het dus precies 1 maand gebruikt zou u die ene euro na beëindiging dus weer terug moeten krijgen.

Dat klopt niet altijd tot op de laatste cent omdat niet alle maanden hetzelfde aantal dagen hebben. Een dag in oktober is iets goedkoper dan een dag in november.

Op de laatste cent klopt meestal toch wel!

Wegens je vaste ‘Flex datum’ heeft de periode van 12 september t/m 11 oktober 30 dagen.

Een op 1 oktober afgesloten Dal Voordeel loopt dan t/m de 11e (dat zijn12 dagen) en 12/30 dagen van die (actietarief) € 2,50 is precies 1 euro, dus dat klopt!

De factuur die je nu ontvangen hebt is voor 12 oktober t/m 11 november, maar zoals gezegd kan je vanaf 1 november weer wisselen van abonnement.

Behoud je Dal Voordeel dan zal je factuur van 12 december meer zijn dan € 2,50 omdat je vanaf 1 januari die actiekorting niet meer hebt (en omdat dan de prijs van Dal Voordeel verhoogd wordt, de actiekortig is gewoon die € 3,10 per maand, zie je factuur).

@Geisha als je dat niet wilt kan je op 1 januari (of eerder) Dal Voordeel stoppen (wisselen naar Basis) en krijgt dan een deel terug. Je kunt op die manier dan precies 3 maanden Dal Voordeel voor € 2,50 hebben.

Reageer