Skip to main content

Beste,

ik heb een business card van mijn werk, alleen wil ik hier op ook mijn fiets meenemen voor de spits.

hoe kan ik een fietskaartje op de business card zetten?

 

gr Ossip

U zal een los fiets kaartje moeten kopen. Uw fiets mag niet mee in de spitsuren.


en dat losse kaartje kan ik niet op mn business card zetten / betalen? ik reis natuurlijk voor de spitsuren


Het fietskaartje kun je via de NSapp kopen en daarin zetten.


mijn vraag is, kan ik met mijn business card een fietskaart kopen? zodat ik deze niet zelf hoef te betalen?

gr Ossip


Nee, het toevoegen van fietskaart is niet mogelijk op een OV chipkaart (dus ook niet business card).

U kunt NS dagkaart fiets kopen in de kaartjesautomaat, online en NS app. 

Het meenemen van fietsen in spits is bij NS niet toegestaan.

 

Huren van OV fiets is goedkoper, en dat kan wel op OV chipkaart of business card.


Ik reis nooit met fiets, maar volgens de site zou het wel moeten kunnen. Je moet het dan alleen nog steeds zelf betalen denk ik.

 

EDIT: Ik zie het in de voorwaarden dan weer niet staan. Beetje onduidelijke informatie zo.

Als een Fietskaart Dal wordt aangeschaft bij de kaartverkoopautomaat of aan een balie dan ontvangt de reiziger een eenmalige chipkaart (hiervoor geldt een toeslag).


Een fietskaart dal kan op een OV chipkaart mits je op saldo reist. Met reizen op rekening gaat dat niet, dus met een business card aannemelijk ook niet.


Een fietskaart dal kan op een OV chipkaart mits je op saldo reist. Met reizen op rekening gaat dat niet, dus met een business card aannemelijk ook niet.

Een business card is vergelijkbaar met Flex (reizen op rekening) dus bij een automaat krijg je inderdaad geen optie om een ‘fietskaartje’ op je kaart te laden (en ook niet voor Klassewissel e.d.).

Hoe dan ook betaal je altijd zelf voor een Fietskaart Dal, zoals bij NS Flex. Dat kan niet op rekening (en kost bij een automaat 1 euro extra).


Reageer