beantwoord

fietsenstalling abbonement

  • 30 August 2023
  • 6 reacties
  • 96 Bekeken

Ik probeer voor mijn minderjarige dochter een abbonement voor de fietsenstalling af te sluiten, en heb voor mezelf een mijn ns account aangemaakt. maar als ik probeer het abbonement te bestellen kom ik niet voorbij het even checken scherm waarbij je moet inloggen (terwijl ik al ingelogd ben).

Ik heb (nog) geen ov-kaart gekoppeld aan mijn account, kan het daaraan liggen?

icon

Beste antwoord door Momo 30 August 2023, 20:50

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Check je gegevens in je MijnNS account. Als daar lege velden staan (telefoonnummer, geboortedatum of wat dan ook) vul die in en probeer het opnieuw. 

ja! dat was het inderdaad, adres,geboortedatum en telefoon ingevuld en nu is het gelukt.. dankjewel!

Reputatie 7
Badge +3

Mooi dat het hiermee wel gelukt. Je bent zeker niet de eerste die hier tegenaan is gelopen.

Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom het mogelijk was (of nog steeds is) om een MijnNS zonder dit soort gegevens aan te maken, zeker als dat noodzakelijk is voor het afsluiten voor een abonnement. Of anders moet NS een duidelijke foutmelding geven en daarbij aangeven dat je je persoonlijke gegevens compleet moet maken. 

Wanneer je ingelogd bent en je wilt een abonnement bestellen, zo ook een OV-fietsabonnement of stallingsabonnement, dan kom je inderdaad niet verder dan de pagina ‘Even checken’. De inlogbutton werkt dan ook niet.

Als je dan eerst uitlogt en daarna via de abonnements-/productpagina de button aanklikt van het product dat je wilt hebben, dan kun je wel inloggen en het juiste product bestellen. Zelfs met de mogelijkheid om een ov-chipkaart erbij te bestellen of het product te koppelen aan een ov-kaartnummer. Het is gek dat dit niet goed gaat wanneer je al in de NS-omgeving zit.

Reputatie 7
Badge +1

Wanneer je ingelogd bent en je wilt een abonnement bestellen, zo ook een OV-fietsabonnement of stallingsabonnement, dan kom je inderdaad niet verder dan de pagina ‘Even checken’. De inlogbutton werkt dan ook niet.

Als je dan eerst uitlogt en daarna via de abonnements-/productpagina de button aanklikt van het product dat je wilt hebben, dan kun je wel inloggen en het juiste product bestellen. Zelfs met de mogelijkheid om een ov-chipkaart erbij te bestellen of het product te koppelen aan een ov-kaartnummer. Het is gek dat dit niet goed gaat wanneer je al in de NS-omgeving zit.

Voor normale bedrijven is dat inderdaad heel gek. Als je hier even verder leest op dit forum dan zie je dat dit voor NS de normaalste zaak van de wereld is…….

Badge +3

Voor fiets-gerelateerde producten is een adres en geboortedatum e.d. eigenlijk helemaal niet nodig, alleen een kaartnummer, e-mailadres en IBAN voor de incassomachtiging.

Reageer