Skip to main content

Beste ns,

Mijn ov kaart is een tijdje geleden verlopen, waarna ik keurig een nieuwe ov kaart heb aangevraagd en ontvangen.

Helaas is er iets mis gegaan met het overzetten van mijn abonnementen. Het studentenreisproduct is wel overgezet, maar de ov-fiets en de fietsenstalling abonnementen zijn niet over gezet.

Nu lijkt het me niet dat ik het huidige abonnement moet stopzetten en een nieuwe afsluiten want dan betaal ik twee keer.

 

Graag hulp bij het overzetten van de abonnementen.

 

Groeten,

J.Baija

Hey Jumary98 en welkom op de NS Community! 

Bij een kaartvervaging zouden alle abonnementen automatisch overgezet moeten worden naar de nieuwe kaart. Vreemd dat dit nu niet gebeurd is. Het overzetten van deze abonnementen is helaas niet op een andere manier mogelijk. Je dient wel het OV-fiets abonnement en het Jaarabonnement fietsenstalling te beëindigen en opnieuw te bestellen. Dit kan via onze klantenservice. Het OV-fiets abonnement is kosteloos en voor het opzeggen van het Jaarabonnement fietsenstalling zal je een restitutie ontvangen voor de niet-gebruikte maanden. 


Hey Jumary98 en welkom op de NS Community! 

Bij een kaartvervaging zouden alle abonnementen automatisch overgezet moeten worden naar de nieuwe kaart. Vreemd dat dit nu niet gebeurd is.

Fiets gerelateerde producten staan helemaal niet op een kaart maar zijn gekoppeld aan een kaartnummer.

TLS/OV-chipkaart heeft bij vervanging/vernieuwing van een kaart geen flauw idee of je met de oude kaart OV-fietsen kon huren of je eigen fiets kon stallen (op rekening of een abonnement), dus vanuit hen gezien valt er niets ‘over te zetten’.

Maar als het goed is geeft TLS het nieuwe kaartnummer aan NS door (en NS koppelt vervolgens de nieuwe kaart aan je Mijn NS omgeving en de fiets-producten aan je nieuwe kaart), maar dat is dus niet gebeurd.

De Klantenservice moet in het fiets-systeem dus even je kaartnummer aanpassen, dat is alles.

Je hoeft helemaal niets op te zeggen of opnieuw te bestellen! maar ik voel hem al aankomen “Robert, je denkt te makkelijk want zoiets simpels kunnen we niet…” 😅

Welles, want dat zou dus automatisch door TLS/OV-chipkaart gedaan moeten zijn, en als zij dat kunnen… kunnen jullie het ook zelf alsnog even regelen, toch? 🤔


Reageer