beantwoord

flex

  • 25 April 2023
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Ik heb een vraag over het Flex abonnement. 

Toen ik het abonnement startte moest ik eenmalig 10 euro betalen. Nu betaal ik elke maand 2,20. Echter gebruik ik mijn abonnement niet maandelijks. Kan ik het dan opzeggen/pauzeren en als ik weer met de trein ga heravtiveren/opnieuw starten? En zo ja, moet ik dan wel eerst weer die 10 euro betalen of is het dan gewoon gelijk 2,20 per maand weer ?

 

Alvast bedankt!!

icon

Beste antwoord door mrfreeze 25 April 2023, 08:41

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Maartje123,

Als je het abonnement minstens een maand hebt, kun je het ‘pauzeren’ door het te wijzigen naar Flex Basis (= geen abonnementskosten en geen korting). Daarna kun je op elk gewenst moment weer wijzigen naar Flex Weekend Voordeel (of een ander abonnement). Als je dat weer minimaal een maand hebt, kun je weer naar Basis, etc.

Je betaalt de administratiekosten niet opnieuw.

Ook ik heb een vraag over mijn Flex abonnement. Ik had een flex weekend vrij gekocht die inging op 31 augustus.

Ik heb er ontzettend veel plezier van gehad en wilde hem op 30 september (want eerder kon niet) omzetten op Flex basis, dus €0.00 pm.

Maar nu is er toch €34,95 afgeschreven van mijn rekening voor de maand oktober. 

Waarvoor is dat?

 

 

R01_0228468739

 

Badge +3

Ook ik heb een vraag over mijn Flex abonnement. Ik had een flex weekend vrij gekocht die inging op 31 augustus.

Ik heb er ontzettend veel plezier van gehad en wilde hem op 30 september (want eerder kon niet) omzetten op Flex basis, dus €0.00 pm.

Maar nu is er toch €34,95 afgeschreven van mijn rekening voor de maand oktober. 

Welkom bij de NS Community!

Dat is wel vreemd want bij wijzigen op de eerst mogelijke dag zou er geen factuur voor de volgende maand moeten komen, want die wordt pas de dag erna aangemaakt (in dit geval de 1e van de maand).

Maar geen zorgen, binnen enkele dagen zul je een creditfactuur krijgen en dan heb je binnen een week je geld weer terug. Die factuur had je eigenlijk al moeten hebben bij wisselen op 30 september. Zie het Betaaloverzicht in Mijn NS.

Neem anders contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, social media).

Reageer