beantwoord

flex abbonnement opgezegd

  • 18 December 2023
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

Ik heb mijn flex abonnement opgezegd. Echter kom ik pas in maart 2024 terug in Nederland en dan kan ik het abonnement van de kaart halen. Wat kan ik op afstand doen?

icon

Beste antwoord door Laura NS 18 December 2023, 12:09

Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op onze NS Community, Pepijnth. Oei, nee, dat gaat niet. Na 28 dagen verloopt de beëindiging en is deze niet meer op te halen. We kunnen hem dan wel opnieuw voor je klaarzetten. Je kan de kaart natuurlijk ook naar een bekende opsturen zodat die dit voor je kan doen, maar die keuze is aan jou.

Reputatie 7
Badge +4

Opzeggen is in de praktijk het oude abonnement vervangen door Flex Basis. Dan heeft u verder geen kosten en het kost ook geen gedoe. Uw chipkaart blijft dan geldig, maar u betaalt geen kosten meer. U kunt er dan in maart desgewenst weer een abonnement opzetten.

 Helemaal opzeggen kan wel, al zie ik niet in waarom. U moet dan uw kaart laten blokkeren en na vijf dagen contact opnemen met NS Klantenservice. Dat kan ook met gratis chatten vanuit het buitenland. Die kunnen dan Flex verwijderen zonder dat u dat op een automaat moet bevestigen, wat vanuit het buitenland nu eenmaal niet kan.

Reageer