Flex abo stopgezet, maart niet opgehaald; Dan gewijzigd. Dan problemen. | NS Community
beantwoord

Flex abo stopgezet, maart niet opgehaald; Dan gewijzigd. Dan problemen.

  • 19 April 2022
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Op 10 april 2022 wijzig ik flex dal voordeel in flex abo stopzetten.

Dit wordt online aanvaard.

Stopzetten is pas definitief als ik deze stopzetting aan een kaartautomaat op mijn OVkaart zet.

Intussen is mijn flex nu een basiis.

Op 17 april kan ik via Chat mijn abo in dalvrij wijzigen.

Ik krijg bevestigingsmail én de factuur.

Gisteren reis ik vanuit Belgie naar Maastricht en wil zo verder naar Amsterdam adhv mijn dalvrij.

Ik check aan de kaartautomaat de inhoud van mijn OVkaart. Ik zie daar nog een op te halen bestelling staan. Haar inhoud : stopzetten van flex !!! Ik bevestig deze ophalen niet. En toch merk ik samen met de reisbalie van Maastricht dat mijn flex van de kaart weg is en ik nu alleen op saldo kan reizen.

Ontgoochelen groot !!!

Hoe kan het zo zijn?

Kan ik een compensatie voor dit ongemak krijgen?

Ik moet nu weer via chat een flex bestellen en deze dan in Nederland op de kaart zetten.

De reis naar Nederland is zo duurder daar ik de korting nog niet kan gebruiken.

 

Tenslotte wanneer komt de correctiefactuur? Binnen de dag? Binnen de week?

 

Dank voor de hulp.

 

icon

Beste antwoord door Thom 19 April 2022, 11:34

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Wij kunnen u hier niet helpen, dit is een reizigersforum. Neem contact op met Klantenservice. 

Badge +3

Het lijkt voor steeds meer handelingen gebruikelijk dat een bestelling die niet opgehaald is bij een automaat bij een volgende NS incheck verwerkt wordt. Dit kan een online saldobestelling zijn (erg handig), maar blijkbaar dus ook een opdracht (vanuit NS) tot verwijderen van een abonnement.

Een NS Flex abonnement (in zijn geheel) stoppen is onverstandig als daar geen reden voor is. Tijdelijk pauzeren (naar Flex Basis) is dan beter, omdat je dan verder geen bestellingen hoeft op te halen en later eenvoudig weer een Flex abonnement aan kunt zetten.

Reageer