Skip to main content

flex abonnement

Geachte medewerker NS

Naar aanleiding van mijn rekening had ik een vraag. Ik heb telefonisch contact opgenomen met de klantenservice.

Mijn kaart was verlopen! Maar dat ik sinds een paar maanden een nieuwe OV-kaart had was niet bekend.

Ik had volgens de medewerker mijn flex-abonnement opnieuw moeten activeren. Laatste is niet bij de aanvraag van een nieuw OV-kaart vermeld.

Wat mij zeer verbaasd is dat de doorlopende machtiging van mijn rekening wel gewoon is doorgegaan en niet gekoppeld is aan mijn oude OV maar direct doorgaat op mijn nieuwe OV-kaart

Ik vind dit absoluut niet kloppen en verwacht een positief antwoord

3 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7253 reacties
  • 4 maart 2025

Hoi fegbers,

Wij zijn geen medewerkers van NS, maar reizigers die elkaar (proberen te) helpen. Wij hebben dus ook geen toegang tot je gegevens.

Zie deze pagina voor contactopties van de klanteNService.

fegbers schreef:

Wat mij zeer verbaasd is dat de doorlopende machtiging van mijn rekening wel gewoon is doorgegaan en niet gekoppeld is aan mijn oude OV maar direct doorgaat op mijn nieuwe OV-kaart

Een NS-abonnement moet weliswaar op een OV-chipkaart staan om te kunnen gebruiken, maar in principe staan ze wel los van elkaar. Dus ook als er geen kaart (meer) is, loopt het abonnement door. Net zoals een OV-chipkaart ook nog te gebruiken is als een abonnement wordt beëindigd. Zie verder de reactie van Thom hieronder over het vervangingsproces.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 24953 reacties
  • 4 maart 2025

Wij zijn geen kanaal van Klantenservice en kunnen niets voor u betekenen. Neem contact op met Klantenservice, 030 7515155. De normale procedure is dat u een zestal weken van te voren bericht krijgt. Dan vernieuwt u en worden abonnement overgezet. Als u een nieuwe kaart gebruikt die u zelf heeft gekocht, dan gaat dat niet automatisch. Overigens kunt u die €7,50 terugkrijgen als u een lopend abonnement had. Helaas heeft. NS heeft niet onrechtmatig gehandeld. Het hoeft in principe ook niet vermeld te worden, al is het wel sneu. U kunt proberen een beroep te doen op coulance in deze, maar u heeft geen recht, hoe begrijpelijk ik het ook van u vindt. NS is soms ruimhartig, wie weet.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9194 reacties
  • 4 maart 2025

Hallo fegbers en welkom bij de NS Community,

Had je de kaart zelf besteld of automatisch gekregen? Je kan in ieder geval het beste even contact opnemen met onze klantenservice om te kijken of er iets mogelijk is, zoals Thom al aangaf. Laat je ons weten hoe het contact is verlopen en wat eruit is gekomen?

Reageer