beantwoord

flex dal flex basis en samenreiskorting

  • 7 January 2023
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

Ik heb een flex dal abonnement, mijn man flex basis. Wanneer mijn man met mij meereist moet hij op zijn kaart met flex basis de  samenreiskorting activeren bij de kaartautomaat toch? Omdat hij flex basis heeft hoeft er geen saldo op de kaart te staan en wordt het achteraf afgeschreven. Wij hebben een kort overstaptijd van vervoerder Arriva naar NS. Hij hoeft de samenreiskorting dan toch niet weer via de automaat te activeren voordat hij de NS trein instapt? Anders redden we de overstap nl niet. Klopt dit bovenstaande allemaal zo? Bij voorbaat dank 

icon

Beste antwoord door Momo 7 January 2023, 22:16

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je Flex hebt moet je de Samenreiskorting in je MijnNS account aan zetten, dat kan niet bij automaat. Alleen met een kaart op saldo kan dit bij een automaat. 

Oke dank Momo maar we hebben ook een snelle overstap naar een andere vervoerder: van Arriva naar NS. Moeten we dan opnieuw de samenreiskorting aanzetten? Wordt dan een beetje krapjes nl.

Badge +3

Nee, dat hoeft niet. Uw man zet Samenreiskorting in Mijn NS of de app aan voor de hele dag (en kan het eventueel weer uitzetten als hij later die dag nog alleen zou gaan reizen).

Duidelijk! Dank en fijne dag. 

Reageer