Skip to main content
beantwoord

flex dal kaaartje kopen lukt niet

  • 28 April 2024
  • 5 reacties
  • 116 Bekeken

Ik heb een flex dal abonnement en probeer kaartje te kopen via app maar krijg alleen gewone tarieven te zien en niet het tarief voor flex dal.

Heb samenreis code gedeeld en de gebruiken betaald het tarief dat bij flex dal hoort

Wat doe ik fout?

Beste antwoord door Tochjo

E-tickets met korting zijn alleen te koop voor personen zonder abonnement die met Samenreiskorting met een abonnementhouder meereizen.

Abonnementhouders kunnen niet reizen met e-tickets, maar moeten altijd inchecken met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat om van de korting te profiteren. Als u in de daluren incheckt, dan krijgt u met Dal Voordeel automatisch 40 procent korting op de ritprijs.

Aangezien u een NS Flex-abonnement hebt, krijgt u dan aan het eind van de maand een factuur waarop naast de abonnementskosten voor de volgende maand ook de gemaakte reiskosten staan. Deze worden tegelijk met de abonnementskosten van uw bankrekening afgeschreven via automatische incasso.

Bekijk origineel

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 28 april 2024

E-tickets met korting zijn alleen te koop voor personen zonder abonnement die met Samenreiskorting met een abonnementhouder meereizen.

Abonnementhouders kunnen niet reizen met e-tickets, maar moeten altijd inchecken met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat om van de korting te profiteren. Als u in de daluren incheckt, dan krijgt u met Dal Voordeel automatisch 40 procent korting op de ritprijs.

Aangezien u een NS Flex-abonnement hebt, krijgt u dan aan het eind van de maand een factuur waarop naast de abonnementskosten voor de volgende maand ook de gemaakte reiskosten staan. Deze worden tegelijk met de abonnementskosten van uw bankrekening afgeschreven via automatische incasso.


Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper***
  • 28 april 2024

Je fout is dat je een kaartje probeert te kopen. Met DalVoordeel moet je in- en uitchecken om je korting te krijgen.


  • Op het juiste spoor
  • 28 april 2024

Abonnement heb ik ongeveer 3 jaar en heb altijd gewoon e-ticket voor mezelf en partner via de app met bijbehorende korting gekocht, nog nooit achteraf betaald, beetje vreemd allemaal maar ga het proberen zoals jullie aangeven

Bedankt voor reactie


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 28 april 2024

Dan heb je al drie jaar geluk gehad ðŸ˜‰

Het verbaast me wel hoeveel soortgelijke vragen hier binnenkomen. Blijkbaar is het voor heel veel reizigers niet duidelijk (geweest) hoe het reizen met een OV-chipkaart en abonnement werkt.


  • Koploper****
  • 28 april 2024
Henkz schreef:

Abonnement heb ik ongeveer 3 jaar en heb altijd gewoon e-ticket voor mezelf en partner via de app met bijbehorende korting gekocht, nog nooit achteraf betaald, beetje vreemd allemaal maar ga het proberen zoals jullie aangeven

Dan hebt u samenreistickets gekocht en dat mag helemaal niet omdat u zelf op eigen uw kortingabonnement reist.

Het meest verbazingwekkend is dat u in die drie jaar kennelijk nog nooit een boete hebt gekregen. 


Reageer