beantwoord

Flex en keuzedagen

  • 15 November 2022
  • 2 reacties
  • 113 Bekeken

Volgens de regels kunnen keuzedagen niet gebruikt kunnen worden bij Flex.

Als ik op de kaartautomaat naar op te halen bestellingen kijk, staan daar nog keuzedagen. Ik heb nog niet getest, maar wat gebeurt er als ik een keuzedag ophaal. Weigert de kaart deze te registreren of wordt hij er wel opgezet maar kan ik hem niet gebruiken?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 15 November 2022, 14:25

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi Jan Wiel

Als je nu een NS Flex abonnement hebt met nog Keuzedagen van een oud abonnement die nog voor je klaar staan, dan kun je deze zonder problemen gebruiken. Na het ophalen van de Keuzedag, kun je hier gewoon met in- en uitchecken.

Reputatie 7
Badge +4

Bij de overgang naar Flex Dal voordeel kunnen de al verstrekte keuzedagen nog op de kaart gezet worden en dus gebruikt, maar voor de keuzedagen in de toekomst geldt dat ze terugbetaald worden en niet meer op te nemen zijn. De hier wel genoemde suggestie om na een Dalvoordeelabonnement op saldo snel over te gaan naar Flex Dal Voordeel, leidt dus wel degelijk tot verlies aan de nog op te nemen keuzedagen. Bovendien vervalt het abonnement op de keuzedagen.De keuzedagen die op het automaat klaar staan zijn dus geen probleem.

Reageer