flex traject vrij chipkaart niet ontvangen | NS Community
beantwoord

flex traject vrij chipkaart niet ontvangen

  • 30 August 2022
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Het flex traject vrij Abonnement van mijn zoon gaat morgen (31 augustus) in. Hij moet reizen, maar heeft nog steeds de OV chipkaart niet ontvangen. Kan hij zonder chipkaart en met bewijs van bestelling wel reizen?

 

icon

Beste antwoord door Thom 30 August 2022, 17:29

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nee, uw zoon moet gewoon met een geldig vervoersbewijs reizen, met een verhaal heb je ook als het aannemelijk is geen geldig kaartje. Het kost u echter per saldo geen geld, want u kunt/moet dan een afspraak maken met Klantenservice. Uw kosten worden dan met elkaar verrekend. Het voordeel van het abonnement blijft dan boekhoudkundig bestaan. 030 7515155. Het is door de staking wel erg druk, maar u moet deze afspraak wel van te voren maken, wilt u er zeker van zijn dat het goed gaat.

Reizen is altijd met een geldig kaartje. In principe controleert de conducteur of een kaartje geldig is of niet. Met een verhaal kan uw zoon niet reizen.

Badge +3

Voor de komende drie dagen kan uw zoon een retour kopen en dat declareren via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html maar dan zal er al wel een NS account moeten zijn (en waarschijnlijk een ov-chipkaartnummer bekend).

Reageer