beantwoord

Flex wijzigen in jaar abonnement op saldo

  • 29 March 2024
  • 6 reacties
  • 80 Bekeken

Ik heb momenteel een flex abonnement maar wil die vanwege mijn leeftijd wijzigen in een jaarabonnement (vanwege keuzedagen) maar het lukt me niet online

icon

Beste antwoord door dennisg 29 March 2024, 16:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5

Hallo,

 

Je kunt via "mijn ns" naar je kaart gaan waar nu flex op staat.

 

  1. Klik hier op het product.
  2. Klik daarna op "wijzig abonnement"
  3. Klik daarna op "kies ander abonnement"
  4. Kies in dit geval weer voor "dal voordeel"
  5. Nu zie je rechts 2 opties "flex" of "saldo". Kies hiervoor dus saldo.
  6. Klik nu op bestellen
  7. Nu kun je ook keuzedagen toevoegen en ga verder
  8. Kies hiervoor je eigen ov-chipkaart waar nu flex op staat en ga naar de controlepagina
  9. Controleer nu alles en ga akkoord met voorwaarden
  10. Kies nu voor betalen
  11. Volg verdere instructies
  12. Vergeet na bevestiging (meestal na de 2e mail) de wijziging niet op te halen bij de kaartautomaat.
Badge +3

Welkom bij de NS Community @Ellen 1402!

Van Flex naar saldo kan via de Klantenservice maar met wat extra handelingen kan je het ook zelf.

Ga naar https://www.ns.nl/abonnementen/#/online-beeindigen kies Abonnement wijzigen, log in en volg de stappen om Flex in zijn geheel op te zeggen. Verwijder Flex van je kaart bij een servicepunt (station, supermarkt e.d.).

De dag erna zou het moeten lukken om Dal Voordeel op saldo (+keuzedagen) te bestellen via https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel-op-saldo

Bedankt voor bovenstaande tips, had al zo alles verkeerd gedaan dat ik nu dus een maand niets kan doen en voor de volle mep moet reizen maar goed dan weet ik voor over een maand wat ik moet doen.

Ze hebben het bij de NS zo gemaakt dat je bijna niet van je flex abonnement afkomt en ben nu dus gewoon flex zonder korting wat dat voor een zin heeft snap ik ook niet zo goed.

Badge +3

Ze hebben het bij de NS zo gemaakt dat je bijna niet van je flex abonnement afkomt en ben nu dus gewoon flex zonder korting wat dat voor een zin heeft snap ik ook niet zo goed.

Je hebt dus gewisseld naar Flex Basis?

Geen zorgen, dat kan je binnen 14 dagen herroepen via https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/bedenktijd.html

Dat betekent dus contact opnemen met de Klantenservice (telefoon, chat) en aangeven dat je helemaal geen NS Flex meer wilt. Zie voor de vervolgstappen mijn vorige reactie.

Reputatie 7
Badge +3

Als je nu keuzedagen wilt, kun je Dal voordeel op saldo met keuzedagen op een nieuwe kaart bestellen. Als je de andere kaart op flex basis laat staan heb je een reserve kaart, waarop je eventueel als de keuzedagen op zijn een ander flex abonnement kunt zetten.

Reageer