Flexweekend voordeel niet zichtbaar in de app

  • 24 September 2022
  • 4 reacties
  • 257 Bekeken

We hebben een weekend voordeel 1ste klas abonnement.(21 september afgesloten) Op de app vinden we dat niet terug en als we een reis plannen staat er dat we reizen zonder abonnement. Op de laptop lezen we gewoon dat mijn man en ik allebei het weekendvoordeel abonnement hebben.

Kan de conducteur zien dat we een weekendvoordeel 1ste klas hebben? En wat doen we als er toch het tarief zonder voordeel wordt berekend? Morgen gaan we nl. met de trein op reis.


4 reacties

Badge +3

In de app is niet zichtbaar wat het huidige NS Flex-abonnement is. Dat is alleen zichtbaar in Mijn NS op de website. Omdat de app niet weet wat het actieve abonnement is en welke prijzen daarbij horen, kan de app niet de juiste prijzen tonen. Normaal kunt u in de app via (Meer >) Instellingen zelf aangeven wat uw abonnement is om wel de juiste prijzen te zien te krijgen, maar het abonnement Weekend Voordeel staat er helaas niet bij. Het is nieuwer dan de andere abonnementen en naar ik aanneem is men simpelweg vergeten het toe te voegen.

Bij NS Flex staat het abonnement niet op de OV-chipkaart. Daardoor zult u morgen bij het inchecken “Reizen op Rekening Trein” zien staan, en niet de naam van uw abonnement. Dat klopt dus. Achteraf zullen op de factuur die u ontvangt de reizen in het weekend tegen het eerste klas kortingstarief in rekening worden gebracht. Omdat u op de website wel de naam van het abonnement ziet, is dat namelijk correct geactiveerd.

Bij controle in de trein zal het apparaat van de conducteur de gegevens over uw abonnement en reisklasse ophalen uit het achterliggende systeem via een dataverbinding. Mocht dat mislukken, dan kan de conducteur aangeven dat u eerste klas reist. Omdat u daadwerkelijk daarvoor betaalt, merkt u daar verder niets van. Bij iemand die eerste klas reist met een vervoerbewijs voor de tweede klas, leidt dat tot een correctietarief van 20 euro op de factuur.

Reputatie 7
Badge +3

Bedoel je Weekend voordeel of Weekend Vrij? Bij Weekend voordeel reis je met 40% korting in het weekend en kun je bij het plannen kijken naar de prijzen met 40% korting. Weekend voordeel staat standaard op 2e klas en moet je dus zelf upgraden naar 1e klas. Dat kan via de app.

Bij weekend vrij 1e klas kost een reis in het weekend niets extra.

Badge +3

Bedoel je Weekend voordeel of Weekend Vrij? Bij Weekend voordeel reis je met 40% korting in het weekend en kun je bij het plannen kijken naar de prijzen met 40% korting. Weekend voordeel staat standaard op 2e klas en moet je dus zelf upgraden naar 1e klas. Dat kan via de app.

In de NS app (en Mijn NS Reisplanner bij Meer prijzen) kan je een willekeurig abonnement kiezen, en krijgt dan bijbehorende reisadviezen en prijzen.

Of je dat zelf ingestelde abonnement hebt doet er niet toe, en anders ben ik nu weer student 😂

Nou ja, niet met een e-ticket dus, maar dat is bekend en gaat ooit opgelost worden, zodra er een it’er beschikbaar is om dat dingetje te fixen.

En die ‘reclame’ voor Flex Dal Voordeel in alle reisadviezen heeft (bijna) niemand iets aan, want dat heb je al of wil je helemaal niet!

https://twitter.com/InaMiddelkamp/status/1573716513655242753

Dank voor alle reacties. 

We hebben gereisd, en zien waarschijnlijk pas bij de volgende afrekening( eind oktober)wat het gekost heeft. Er is geen conducteur geweest dus we wachten maar af.

Reageer