beantwoord

fout

  • 27 December 2023
  • 4 reacties
  • 160 Bekeken

goede avond ik hen zojuist een gesprek gehad meet een onbeleefde medewerker van ns ik bn gister namelijk mijn kaart kwijt bij den haag centraal ik bn dus gelijk melding gaan maken omstreeks kwart na 5 en heb ook gelijk mijn kaart geblokkerd maar tot mijn verbazing heeft iemand lekker zitten reizen met mijn kaart vanaf 10 uur tot en met 12 uur in  de nacht hoe moet ik dan nog betalen terwijl mijn kaart a geblokkeerd was nu is deze onbeschofte mederwerker the cherry van de cake vreselijk vind ik dat omdat ik probeer uit te maken waarom ik dan nog moet betalen ik wil geen geld van ns helemaal niet ik wil kwijtschelding want ik hb netjes geblokkerd kjik naar de tijd ns kom ons tegemoed dit is ongekunt kan niet ik moet nu betalen voor een geblokkeerde kaard ik heb mijn abonement gestopt ook dat kan pas volgende mnd hoe beschermt u mij ns ik heb gedaan alles binnen mijn vermogen wat gedaan moet worden en nog is het niet genoeg ik ben benieuwd echt benieuwd en personeel die niet gemotiveerd of gestressed is neem verlof of kies een baan die bij jou past 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 27 December 2023, 19:35

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi mama san,

Ik ben bang dat de betreffende medewerker wel gelijk heeft. Bij OV-chipkaarten is het inderdaad zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor eventueel misbruik tot 0.00 uur na het melden van het verlies. Dit staat ook zo in de voorwaarden.

Als u ontdekt dat uw persoonlijke OV-chipkaart gestolen is of als u uw persoonlijke OV-chipkaart verloren heeft, meldt u dit zo snel mogelijk. Dat kunt u doen via Mijn OV-chipkaart account of via Klantenservice OV-chipkaart. Na uw melding blokkeren wij uw persoonlijke OV-chipkaart voor verder gebruik met ingang van de eerstvolgende dag vanaf 0:00 uur.

en

Nadat wij uw melding van verlies of diefstal hebben ontvangen, dragen wij vanaf de eerstvolgende dag (met ingang van 0:00 uur) het risico van verlies van het saldo op uw persoonlijke OV-chipkaart, behalve als er sprake is van opzet of grove schuld van uw kant. Tot dit tijdstip draagt u zelf het risico van verlies van saldo.

 

Heel zuur, maar weinig aan te doen.

 

(p.s. https://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie)

 

Badge +3

Ik weet het niet zeker maar volgens mij draagt NS de kosten bij misbruik na het tijdstip van blokkeren als je NS Flex hebt, maar dan moet je wel meteen contact opnemen met NS en niet pas de volgende dag.

Dit geldt in ieder geval als er OV-fietsen met een geblokkeerde kaart gehuurd worden, NS kan namelijk het recht om fietsen te huren per direct verwijderen.

Bij reizen op saldo zijn de kosten tot middernacht voor jou, zie de reactie van @mrfreeze 

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dat jouw abonnement blijft doorlopen. Bestel daarom zo snel mogelijk een nieuwe ov-chipkaart en vraag als je nog moet reizen tijdelijk reisrecht of couponcodes aan bij de klantenservice.

Badge +3

Ik begrijp dat jouw abonnement blijft doorlopen. Bestel daarom zo snel mogelijk een nieuwe ov-chipkaart en vraag als je nog moet reizen tijdelijk reisrecht of couponcodes aan bij de klantenservice.

Daar gaat het niet over. Er is met een in de middag verloren (en dus meteen geblokkeerde) kaart alsnog gereisd in de avond. Wie betaalt die reiskosten?

  • TLS/OV-chipkaart zegt dan ‘Oke, we blokkeren je kaart om middernacht’ en voor een nieuwe (duplicaat) 11 euro graag 🤔 Reizen tot middernacht op je saldo zijn voor eigen rekening
  • NS (Flex) zegt ‘meld het zo snel mogelijk bij ons, want misbruik na het tijdstip van melden vergoeden we’
  • Dat staat verder nergens maar uit andere topics gebeurt dat in ieder geval wel als er ineens OV-fietsen gehuurd worden met een verloren/gestolen gemelde kaart
  • Een bank zegt simpelweg -en dat kan je zelf ook wel in hun app of website regelen- ‘Je pas is bij deze geblokkeerd, en als je hem alsnog terugvindt (bijvoorbeeld in de wasmachine) laat maar weten’. Wil je toch een nieuwe pas, dan bezorgen we die morgen of overmorgen (gratis, want je bent een betalende en gewaardeerde klant)

Het zou de NS wel sieren om kosten door misbruik na melding (in ieder geval bij Flex) te vergoeden, en voor de gewaardeerde klant via TLS te regelen dat die die per ommegaande voorzien wordt van een nieuwe kaart inclusief je abonnement(en).

Maar daarvoor hebben ze dus die couponcodes of https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html.

Tijdelijk reisrecht op een anonieme kaart is niet mogelijk met een Flex abonnement, en OV-fiets kan je ook vergeten (al is dat alleen maar gekoppeld aan een kaartnummer en IBAN, en kijkt er nooit iemand naar je foto als je een fiets huurt).

Reageer