Fout adverteren NS flex

  • 25 September 2022
  • 11 reacties
  • 318 Bekeken

Zoals vele anderen heb ik ook een NS flex abbonement gekocht omdat ik dacht deze te kunnen gebruiken voor de bus. De advertentie van NS heeft deze tekst "Reis je veel in het weekend? Pak je voordeel. Ga voor een NS Flex Weekend Vrij abonnement. Met NS Flex reis je in het hele OV, dus ook met de bus, metro, tram of met de OV-fiets. Iedere maand opzeggen. Voordelig en flexibel. Maandelijks te wijzigen.”

Ik heb toen NS flex gecanceld en het juiste abbonement besteld. Ik kon bij een automaat het NS flex niet van de kaart afhalen, NS heeft dit abbonement omgezet naar een 0 euro abbonement. 

Maanden later is toevallig mijn toestemming voor automatisch opladen verlopen en krijg ik ipv de naam van mijn abbonement de melding "saldo te laag”.

De NS reishistorie heeft voor mij helaas nooit gewerkt, maar ik ga even mijn best doen om uit te zoeken wat ik in totaal aan jullie foute advertenties en onduidelijke niet werkende computersystemen kwijt ben (naast de kosten voor het abbonement wat op dezelfde kaart staat).

Ik lees overal dat dit in jullie kleine lettertjes staat en dat jullie geen terugbetalingen gaan doen, maar denk dat wij met deze misleidende advertentie en vele slachtoffers zeker een kans in een rechtszaak hebben.


11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U heeft geen enkele kans in een rechtzaak en het er mee schermen maakt geen enkele indruk. Het is hier een a-politiek hulpforum voor reizigers en geen forum voor mensen met een eenzijdige politieke overtuiging. Alles tussen SGP en SP kom hier voor en zelfs de flanken. Het moet op dit forum ook niet uitmaken. De voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan zijn helder.

Met een Flex Weekend vrij heeft u vrijdags na half zeven vrij reizen in de trein. U kunt met Flex ook in de bus, tram en metro inchecken, maar dan reist u op rekening. Zo simpel is het.

Als u Flex opzegt, kunt u het op een automaat van uw kaart afhalen. Er moet dan wel een opzegging bij NS klaar staan.

Het is hier ook geen forum waar je indruk maakt door met rechtszaken te dreigen omdat u de voorwaarden niet kent. De rechter kijkt eerst naar de wet en niet naar de eigen waarheid of eigen ‘feiten’ van mensen.

U krijgt niets terug want u heeft er geen recht op, helaas. De wet is behoorlijk dichtgespijkerd.

 

Badge +3

Als je geen NS Flex meer wilt, volg de stappen op https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen (en daarna nog even langs een automaat).

Automatisch opladen wordt altijd beëindigd als je NS Flex neemt, want dat is nodig om het saldo van de kaart te kunnen verwijderen.

Reputatie 7
Badge +3

Daar ga je al: “ omdat ik dacht….” Dus een abonnement gekocht zonder de voorwaarden te lezen en daarna ook nog eens een busabonnement op dezelfde kaart gezet waar Flex op staat, terwijl saldo-abonnementen niet goed samengaan met op rekening producten. 

Niet de kleine lettertjes lezen voor het nemen van een abonnement maar wel achteraf, omdat je wilt claimen?

Flex kun je gebruiken voor de bus, maar NS abonnementen zijn alleen geldig bij treinen en treinvervangend vervoer.

Succes met de rechtzaak.

Badge +3

Daar ga je al: “ omdat ik dacht….” Dus een abonnement gekocht zonder de voorwaarden te lezen en daarna ook nog eens een busabonnement op dezelfde kaart gezet waar Flex op staat, terwijl saldo-abonnementen niet goed samengaan met op rekening producten.

Volgens mij dacht TS alleen maar dat Weekend Vrij ook geldig zou zijn in een bus, en heeft de Klantenservice er Flex Basis van gemaakt (dat hij niet meer wil).

De reclame-tekst (of Keuzehulp) is inderdaad niet echt duidelijk:

"Reis je veel in het weekend? Pak je voordeel. Ga voor een NS Flex Weekend Vrij abonnement. Met NS Flex reis je in het hele OV, dus ook met de bus, metro, tram of met de OV-fiets.

Die twee dingen staan los van elkaar eigenlijk, maar worden wel in één adem genoemd. Er zou op zijn minst moeten staan "Reis je veel in het weekend met de trein?”

U heeft geen enkele kans in een rechtzaak en het er mee schermen maakt geen enkele indruk. Het is hier een a-politiek hulpforum voor reizigers en geen forum voor mensen met een eenzijdige politieke overtuiging. Alles tussen SGP en SP kom hier voor en zelfs de flanken. Het moet op dit forum ook niet uitmaken. De voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan zijn helder.

Met een Flex Weekend vrij heeft u vrijdags na half zeven vrij reizen in de trein. U kunt met Flex ook in de bus, tram en metro inchecken, maar dan reist u op rekening. Zo simpel is het.

Als u Flex opzegt, kunt u het op een automaat van uw kaart afhalen. Er moet dan wel een opzegging bij NS klaar staan.

Het is hier ook geen forum waar je indruk maakt door met rechtszaken te dreigen omdat u de voorwaarden niet kent. De rechter kijkt eerst naar de wet en niet naar de eigen waarheid of eigen ‘feiten’ van mensen.

U krijgt niets terug want u heeft er geen recht op, helaas. De wet is behoorlijk dichtgespijkerd.

 

Ik snap dat dit in de realiteit geen kans heeft. Was vooral bedoeld om mijn frustraties richting NS op een wat minder nette manier te uiten. Kwam toevallig de advertentie met misleidende tekst weer tegen en werd hierdoor getriggerd.

Mijn bedoeling is ook niet om indruk te maken op de bewoners van dit forum. Deze hebben grootendeels vast nooit met dit probleem temaken gehad.

Als je geen NS Flex meer wilt, volg de stappen op https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen (en daarna nog even langs een automaat).

Automatisch opladen wordt altijd beëindigd als je NS Flex neemt, want dat is nodig om het saldo van de kaart te kunnen verwijderen.

Dat had ik eerder dus geprobeerd en zie nu weer hoezo dat niet gelukt is.

"Je kunt jouw abonnement op dit moment niet online opzeggen. Neem contact met ons op voor meer informatie.”

Beetje teleurstellend dat de klant weer zo veel moeite moet doen om dit problematische abbonement te verwijderen.

Daar ga je al: “ omdat ik dacht….” Dus een abonnement gekocht zonder de voorwaarden te lezen en daarna ook nog eens een busabonnement op dezelfde kaart gezet waar Flex op staat, terwijl saldo-abonnementen niet goed samengaan met op rekening producten. 

Niet de kleine lettertjes lezen voor het nemen van een abonnement maar wel achteraf, omdat je wilt claimen?

Flex kun je gebruiken voor de bus, maar NS abonnementen zijn alleen geldig bij treinen en treinvervangend vervoer.

Succes met de rechtzaak.

"Reis je veel in het weekend? Pak je voordeel. Ga voor een NS Flex Weekend Vrij abonnement. Met NS Flex reis je in het hele OV, dus ook met de bus, metro, tram of met de OV-fiets. Iedere maand opzeggen. Voordelig en flexibel. Maandelijks te wijzigen.”

Uit de advertentie van NS zelf. Ik snap dat je de kleine lettertjes hoort te lezen, maar vind het in 2022 een beetje raar dat klanten genaaid worden door misleidende advertenties en kleine lettertjes in plaats van duidelijkheid te krijgen.

Daar ga je al: “ omdat ik dacht….” Dus een abonnement gekocht zonder de voorwaarden te lezen en daarna ook nog eens een busabonnement op dezelfde kaart gezet waar Flex op staat, terwijl saldo-abonnementen niet goed samengaan met op rekening producten.

Volgens mij dacht TS alleen maar dat Weekend Vrij ook geldig zou zijn in een bus, en heeft de Klantenservice er Flex Basis van gemaakt (dat hij niet meer wil).

De reclame-tekst (of Keuzehulp) is inderdaad niet echt duidelijk:

"Reis je veel in het weekend? Pak je voordeel. Ga voor een NS Flex Weekend Vrij abonnement. Met NS Flex reis je in het hele OV, dus ook met de bus, metro, tram of met de OV-fiets.

Die twee dingen staan los van elkaar eigenlijk, maar worden wel in één adem genoemd. Er zou op zijn minst moeten staan "Reis je veel in het weekend met de trein?”

Dat vind ik dus ook. Heb hier maanden geleden melding van gemaakt maar nooit reactie gekregen. Als je dan op de advertentie clickt wordt het niet duidelijker:

 

  • Reiskosten voor trein en overige OV maandelijks betalen via automatische incasso

 

Reputatie 7
Badge +3

@GerometZonder de voorwaarden te lezen een abonnement afsluiten is niet slim. Maar blijkbaar heb je alleen de wervende tekst gelezen en ook niet de veelgestelde vragen.

En nee ik heb dit probleem nog nooit gehad, want ik heb gewoon Dal voordeel op saldo. Flex probeer ik zo lang mogelijk buiten de deur te houden. 

Ik heb jouw ervaring even intern gedeeld, @Geromet. Ze zullen jouw visie meenemen in toekomstige updates van de pagina's. 

Ik heb jouw ervaring even intern gedeeld, @Geromet. Ze zullen jouw visie meenemen in toekomstige updates van de pagina's. 

Dankjewel. Is niet moeilijk om die tekst even aan te passen.

Reageer