Zoals vele anderen heb ik ook een NS flex abbonement gekocht omdat ik dacht deze te kunnen gebruiken voor de bus. De advertentie van NS heeft deze tekst "Reis je veel in het weekend? Pak je voordeel. Ga voor een NS Flex Weekend Vrij abonnement. Met NS Flex reis je in het hele OV, dus ook met de bus, metro, tram of met de OV-fiets. Iedere maand opzeggen. Voordelig en flexibel. Maandelijks te wijzigen.”
Ik heb toen NS flex gecanceld en het juiste abbonement besteld. Ik kon bij een automaat het NS flex niet van de kaart afhalen, NS heeft dit abbonement omgezet naar een 0 euro abbonement.
Maanden later is toevallig mijn toestemming voor automatisch opladen verlopen en krijg ik ipv de naam van mijn abbonement de melding "saldo te laag”.
De NS reishistorie heeft voor mij helaas nooit gewerkt, maar ik ga even mijn best doen om uit te zoeken wat ik in totaal aan jullie foute advertenties en onduidelijke niet werkende computersystemen kwijt ben (naast de kosten voor het abbonement wat op dezelfde kaart staat).
Ik lees overal dat dit in jullie kleine lettertjes staat en dat jullie geen terugbetalingen gaan doen, maar denk dat wij met deze misleidende advertentie en vele slachtoffers zeker een kans in een rechtszaak hebben.