Goedemorgen Ceciellie en welkom bij de NS Community!
Als je deze foutmelding al een half jaar lang krijgt, dan zal er geen sprake zijn van een storing, maar eerder dat er werkelijk geen geldige kortingscode (meer) is voor jou.
Er wordt een kortingscode aangemaakt maximaal 48 uur nadat jij je studentenreisproduct stopzet. Die code kun je dan handmatig invullen als je een Dal Voordeel op saldo abonnement besteld, of wordt automatisch gebruikt als je een NS Flex Dal Voordeel besteld. In dat laatste geval is het dan wel van belang dat je het NS Flex Dal Voordeel abonnement besteld op de OV-chipkaart waar ook je studentenreisproduct op heeft gestaan.
Die code blijft vervolgens 6 maanden geldig. Op deze pagina vind je informatie over wat die code dan zou moeten zijn als je hem handmatig invult.
Er zijn echter situaties waarin iemand het studentenreisproduct al eerder tijdens de studie tijdelijk heeft stopgezet, bijvoorbeeld in verband met een tussenjaar of een stage in het buitenland. Op dat moment wordt de code ook al aangemaakt. Die actiecode wordt maar één keer aangemaakt, dus als dat de situatie is dan zul je ook geen nieuwe code meer krijgen wanneer je het studentenreisproduct permanent stopzet.
Als dat de situatie is, wil ik je adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice. Er kan mogelijk nog gekeken worden naar een alternatieve oplossing. Deze is telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS'). Houdt er wel rekening mee dat het momenteel overal ontzettend druk is in verband met de storing van zondag.