Foutcode ERROR: Coupon code ontbreekt ex-studenten korting | NS Community
beantwoord

Foutcode ERROR: Coupon code ontbreekt ex-studenten korting

  • 5 April 2022
  • 3 reacties
  • 348 Bekeken

Hoi!

Ik probeer al wat maanden mijn korting abonnement aan te vragen voor ex-studenten maar ik krijg telkens na het controleren van mijn gegevens de ERROR: Coupon code ontbreekt.

Bij eerdere topics stond dat er een storing was en als je geduldig wachtte dit vanzelf weer zou oplossen. Inmiddels een half jaar verder is dit nog steeds niet zo.

Hoe kan ik nu aan mijn ex-studenten korting komen?

 

Groetjes,

 

Cecilia

icon

Beste antwoord door Stijn NS 5 April 2022, 11:32

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen Ceciellie en welkom bij de NS Community!

Als je deze foutmelding al een half jaar lang krijgt, dan zal er geen sprake zijn van een storing, maar eerder dat er werkelijk geen geldige kortingscode (meer) is voor jou.

Er wordt een kortingscode aangemaakt maximaal 48 uur nadat jij je studentenreisproduct stopzet. Die code kun je dan handmatig invullen als je een Dal Voordeel op saldo abonnement besteld, of wordt automatisch gebruikt als je een NS Flex Dal Voordeel besteld. In dat laatste geval is het dan wel van belang dat je het NS Flex Dal Voordeel abonnement besteld op de OV-chipkaart waar ook je studentenreisproduct op heeft gestaan.

Die code blijft vervolgens 6 maanden geldig. Op deze pagina vind je informatie over wat die code dan zou moeten zijn als je hem handmatig invult.

Er zijn echter situaties waarin iemand het studentenreisproduct al eerder tijdens de studie tijdelijk heeft stopgezet, bijvoorbeeld in verband met een tussenjaar of een stage in het buitenland. Op dat moment wordt de code ook al aangemaakt. Die actiecode wordt maar één keer aangemaakt, dus als dat de situatie is dan zul je ook geen nieuwe code meer krijgen wanneer je het studentenreisproduct permanent stopzet.

Als dat de situatie is, wil ik je adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice. Er kan mogelijk nog gekeken worden naar een alternatieve oplossing. Deze is telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS'). Houdt er wel rekening mee dat het momenteel overal ontzettend druk is in verband met de storing van zondag.

Badge +3

Als ik die pagina zo lees dan zou je bij bestellen voor NS Flex Dal Voordeel als (ex)student helemaal geen code in te hoeven vullen, maar wordt je ov-chipkaartnummer automatisch herkend.

  • Je ziet onder ´Jouw korting´ je aanbieding staan

Als je Dal Voordeel op Saldo (het jaarabonnement) wilt, dan gebruik je de code EXSTUDENT3528×××× of alas dat niet werkt STUDENT3528×××× (nummer van je ov-chipkaart waar je SRP van verwijderd is).

Het lijkt dus fout te gaan op die code, die het systeem dus denkt te krijgen (van jou of uit het systeem zelf).

Hoi Robert,

 

Bedankt voor je reactie! Ik hoef inderdaad geeneens een code in te vullen, ik zie ook nergens een mogelijkheid om dit te doen dus helaas heb ik jouw codes niet kunnen proberen. Ik zal ongetwijfeld nu ook te laat zijn voor deze actie omdat ik langer dan 6 maanden geleden ben afgestudeerd. 

Wel jammer want ik had daar graag gebruik van gemaakt :)

Reageer