Bij verandering van mijn flex abonnement (telefonisch) heeft NS mij voor de komende periode een te hoge factuur gestuurd. Daarover heb ik contact gehad, de fout is erkend. En vervolgens schrijft NS toch het foutieve bedrag af. Ze zeggen dat ze dit bij de volgende maandnota zullen corrigeren.
Daar ben ik het niet mee eens. Voordat het bedrag is afgeschreven is de fout gesignaleerd en door NS toegegeven. Dan is het misbruik maken van een incassomachtiging als toch dat te hoge bedrag wordt afgeschreven.
Ik heb het daarom laten storneren en zelf het juiste bedrag overgemaakt. Met de toevoeging dat dit het afgesproken juiste bedrag is. Nu krijg ik bericht dat ik te weinig betaald heb…. Juridisch lijkt me dat onjuist, ik heb betaald voor het product dat ik heb afgenomen. Blijkbaar is er een probleem in de financiële organisatie van NS. Het is gek dat ik daar als klant mee belast wordt (ook financieel door het extra bedrag voor te schieten). Blijkbaar is het organisatorisch voor NS niet mogelijk om dit goed te verwerken. Ik wacht af wat er volgt, een incassobureau inschakelen om een bedrag te innen waarop NS geen recht heeft?
Kan NS dit niet zelf op een juiste zorgvuldige wijze afhandelen?