foutje bij gebruik dal abonnement

  • 12 September 2022
  • 5 reacties
  • 158 Bekeken

heb ns dal abonnement, vanmorgen online kaartje gekocht met korting Lansingerland-Zoetermeer naar Coevorden zag geen korting dus koos voor samenreis. Bij Zwolle vroeg de controleur blauwe trein naar mijn samenreis persoon uitgelegd maar moest toch inchecken. Kunnen jullie nagaan dat dit niet juist is en mijn teveel betaald bedrag retourneren.  Weet nu dat het niet met online kaartje kopen gaat. Kon nergens de werking vinden.

Ik hoor graag hoe of wat.

Groetjes Frans van den Hengel


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Henge241,

Het is natuurlijk terecht dat u moest inchecken, want u had op die manier geen geldig vervoersbewijs. De conducteur had zelfs een boete kunnen uitschrijven.

Dat gezegd hebbende, kunt u rechtstreeks met de klanteNService contact opnemen om te kijken of ze iets voor u kunnen betekenen. Bij een overduidelijke vergissing is er vaak wel iets mogelijk. U kunt ze bereiken per telefoon (030-7515155), chat, of via een bericht op Facebook of Twitter.

Wellicht ten overvloede: met een abonnement hoeft u nooit meer losse kaartjes te kopen. U checkt voor vertrek in met uw OV-chipkaart. Als u van vervoerder wisselt, zoals tijdens uw reis in Zwolle, checkt u daar uit bij een paaltje van NS en checkt u weer in bij een paaltje van Blauwnet. Na aankomst in Coevorden checkt u weer uit. De korting wordt automatisch berekend en toegepast. Het is wel van belang dat u altijd bij de juiste vervoerder in- en uitcheckt.

Reputatie 7
Badge +4

U ziet geen korting op het paaltje als u met Flex Dalvoordeel incheckt, maar krijgt het wel als u incheckt in de daluren. Dit gaat automatisch en werkt goed. U kunt het niet meer meteen terugzien op MijnNS, maar na een paar dagen wel. Het werkt dus anders dan met reizen op saldo.

Het is werkelijk een hele rare en onnodige oplossing die u koos. Samenreiskorting geeft ook 40 procent korting maar dan moet u wel met iemand samenreizen.  Dat deed u niet, dus dat is in principe reizen zonder geldig kaartje. Uw redenering doet er dan ook niet toe, hij klopt ook niet, want u reist niet samen.

Het is echt nergens voor nodig. U checkt in met uw Dalvoordeelabonnement in de daluren en dan heeft u altijd 40 procent korting, al wordt het inderdaad niet meer vermeld zoals met reizen op saldo.

Volg verder de oplossing van @mrfreeze, maar het is echt zonde van uw tijd en ergernis omdat het totaal onnodig is. Leg het wel goed uit, want het kan zijn dat het lichtje niet meteen gaat branden bij Klantenservice gezien de vreemde gang van zaken die u heeft gevolgd. Omdat u wel uw best heeft gedaan een oplossing te vinden voor een probleem dat niet bestaat, is teruggave zeker denkbaar.

Wat de conducteur zei was wel juist en hij heeft u ondanks uw fout geen boete gegeven, dus hij had kennelijk begrip.

 

Goedemiddag, Ik heb gisteren klantenservice gebeld (gesprek van 50 min) om aan te geven dat ik een E-ticket had gekocht (order****) Dit was een samenreis ticket Zoetermeer-Coevorden.

Ik koos hiervoor omdat ik nergens kon kiezen voor de korting (daluren abonnement).

Bij overstap Zwolle Blauwtreinnet zei de controleur voor instap dat ik niet de juist e ticket had en moet via OV chip opnieuw moest inchecken. Nu heb ik voor het betaalde traject via E ticket Zwolle-Coevorden geen gebruik gemaakt.

Collega klantenservice zei dat ze het begreep maar dat ik dit via chat of o.i.d. moest aanmelden met fotokopie OV Chip.

De terugreis heb ik alles via de OV Chip gedaan omdat het mij toen duidelijk was dat ik met dal abonnement geen E-ticket hoeft te kopen (kon dit in de folders nergens vinden.

Ik hoor graag van u om de extra gemaakte kosten Zwolle-Coevorden € 6,99 terug te krijgen / te verrekenen op mijn maand afrekening.

Het gaat dus om het ochtend gedeelte. 10:49-11:32 d.d. 12 september 2022

 

Vriendelijke Groet Frans van den Hengel

 

 

 

heb ns dal abonnement, vanmorgen online kaartje gekocht met korting Lansingerland-Zoetermeer naar Coevorden zag geen korting dus koos voor samenreis. 

U kunt geen eticket met korting kopen omdat u anders kunt gaan sjoemelen met de daluren. U boft dat u geen boete hebt gekregen.

U mag trouwens ook geen kaartje met samenreiskorting kopen in de automaat, u moet met uw chipkaart in/uitchecken.

Reputatie 7
Badge +3

Goedemiddag, Ik heb gisteren klantenservice gebeld (gesprek van 50 min) om aan te geven dat ik een E-ticket had gekocht (order******) Dit was een samenreis ticket Zoetermeer-Coevorden.

Ik koos hiervoor omdat ik nergens kon kiezen voor de korting (daluren abonnement).

Bij overstap Zwolle Blauwtreinnet zei de controleur voor instap dat ik niet de juist e ticket had en moet via OV chip opnieuw moest inchecken. Nu heb ik voor het betaalde traject via E ticket Zwolle-Coevorden geen gebruik gemaakt.

Collega klantenservice zei dat ze het begreep maar dat ik dit via chat of o.i.d. moest aanmelden met fotokopie OV Chip.

De terugreis heb ik alles via de OV Chip gedaan omdat het mij toen duidelijk was dat ik met dal abonnement geen E-ticket hoeft te kopen (kon dit in de folders nergens vinden.

Ik hoor graag van u om de extra gemaakte kosten Zwolle-Coevorden € 6,99 terug te krijgen / te verrekenen op mijn maand afrekening.

Het gaat dus om het ochtend gedeelte. 10:49-11:32 d.d. 12 september 2022

 

Vriendelijke Groet Frans

 

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity en geen chat. Wij kunnen niet bij klantgegevens.

 

Reageer