Foutje in het betaaloverzicht, snel op te lossen | NS Community
beantwoord

Foutje in het betaaloverzicht, snel op te lossen

  • 16 July 2022
  • 8 reacties
  • 156 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 24104 reacties

Ik kreeg een factuur waarbij ik wat geld terugkreeg.

Het wordt niet afgeschreven, het wordt bijgeschreven. Ik denk dat dit even aangepast moet worden want niet iedereen ziet of interpreteert de min voor het bedrag. Een bedrag van -29,32 afschrijven terwijl het een teruggave is, is wiskunde, al is het abstract gesproken wel te verdedigen. En dankzij @Momo hier beneden weten we ook de juiste datum, het is op 15 juli opgezegd en dan wordt het ook nog eens helemaal niet bijgeschreven.

Communiceren moet op het niveau van een twaalfjarige.

icon

Beste antwoord door Daniël NS 16 July 2022, 15:15

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6

Ik snap zeker waar je vandaan komt Thom. Ik zet je feedback meteen door. Zoals je al aangeeft zal niet iedereen de min zien of goed aflezen. Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +3

Waarbij de datum van 15 juli waarschijnlijk ook niet eens dat juiste datum is waarop het bedrag wordt “afgeschreven”, net zoals ik na het wijzigen van mijn abonnement een openstaande factuur had die omstreeks 10 juli zou worden afgeschreven terwijl er in de mail en de factuur zelf stond omstreeks 14 juli. De daadwerkelijke afschrijving was de 13e. met wat marge zou je kunnen redeneren dat de 13e nog steeds omstreeks de 10e is, maar het is natuurlijk niet logisch dat er verschillende data worden aangegeven. 

Reputatie 7
Badge +4

Helemaal waar, @Momo ;-)

Het herderlijk schrijven klopt wel:

 
Beste Thom B. Bommel,
 
Uw nieuwe factuur 41xxxxxxxxxxxxxxx staat voor u klaar in MijnNS, in het menu onder Betaaloverzicht.

 

Het totaalbedrag is -€ 29,32. Dit bedrag ontvangt u van ons.

Het door u te ontvangen bedrag wordt omstreeks 19 juli 2022 door ons op uw rekeningnummer  bijgeschreven.

Schrijf dan niet elders 15 juli. Dat is de wijzigingsdatum geweest. Bovenstaande is wel zo het hoort.

Reputatie 7
Badge +3

Uitgaande van dezelfde timeline als bij mij staat het geld waarschijnlijk de 18e al op je rekening en kun je het ergens stukslaan. 😄

 

Schrijf dan niet elders 15 juli. Dat is de wijzigingsdatum geweest.

 

Inderdaad. Dat gaf ik eerder in een ander topic nav mijn factuur/betaaloverzicht al aan. Het zou worden doorgezet door een moderator dat het wenselijk is overal dezelfde datum aan te houden, maar NS kennende zal het wel niet (snel) veranderd worden.

Reputatie 7
Badge +4

Ik kan niet wachten, mijn financiële situatie is gered. 😇

Reputatie 7
Badge +3

Dat stelt me gerust, zou niet willen dat ons aller heer Bommel in financiële nood komt in deze tijden van inflatie. 😉

Badge +3

Haha, mijn ervaring is dat incasso’s van NS (dus ook terugbetalingen?) vaak op een maandag gedaan worden.

Dat wordt voor @Thom dus nagelbijten (of inderdaad gewoon afwachten) tot de 18e 🦉

Badge +3

Ik snap zeker waar je vandaan komt Thom. Ik zet je feedback meteen door. Zoals je al aangeeft zal niet iedereen de min zien of goed aflezen. Bedankt voor het meedenken!

Off-topic: wat ook niet meewerkt is dat bij mijn (en jullie) bankomgeving er bij elke betaling een - (min) staat, maar bij terugbetalingen een + 🙃

Maar de NS is geen bank natuurlijk 🤣

Reageer