beantwoord

foutmelding WS-0035

  • 31 October 2022
  • 8 reacties
  • 205 Bekeken

Hi,

 

Ik probeer een kaart met saldo (wel met ov-fiets abo) om te zetten naar een altijd voordeel abonnement en krijg de volgende foutmelding: WS-0035.

Heb het idee dat het met de fiets te maken heeft, maar ook het ‘omzetten’ van fietsabonnement naar altijd vrij werkt niet. 

Iemand bekend met dit probleem?

icon

Beste antwoord door Robert B 31 October 2022, 18:26

Bekijk origineel

8 reacties

Welkom op onze NS Community, CakeSlayer. WS-0035 komt me zo 1-2-3 niet bekend voor. Het is al een poosje zo dat overstappen vanaf OV-fiets wat lastiger gaat, maar in dit geval kun je het NS Flex Altijd Vrij- of Voordeel abonnement nieuw bestellen op dezelfde kaart. Het effect is hetzelfde en het OV-fiets abonnement wordt daarmee ook automatisch beëindigd.

Dat zou je denken he, maar zowel het omzetten van de kaart, als nieuw aanvragen op de bestaande kaart lukt dus niet door die foutmelding. Ben inmiddels geholpen door de klantenservice, maar het zou handiger zijn als ik het zelf had kunnen regelen. Kan het fiets abo er ook niet uithalen om het op een andere manier te proberen.

Nee, dat is zeker niet handig. Fijn dat KS het wel voor je kon oplossen. Hopelijk loop je er niet gauw meer tegenaan. Zou niet moeten, nu je wijzigingen binnen NS Flex wel zelf zou moeten kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +3

E rzijn de laatste dagen nogal wat storingen bij het bestellen van abonnementen en losse kaartjes. De WS-0035 melding heb ik al een paar keer voorbij zien komen op o.a. Twitter.

Badge +3

De WS-0035 meldingen lijken te komen door een server die niet reageert. Adviezen zoals cookies verwijderen of een andere browser proberen hebben dan geen zin, dus in dat geval gewoon afwachten of blijven proberen.

Een andere genoemde oorzaak is een storing bij het bestellen van nieuwe abonnementen, ook al ben je al klant (met OV-fiets).

Reputatie 3

Hi,

 

Ik probeer een kaart met saldo (wel met ov-fiets abo) om te zetten naar een altijd voordeel abonnement en krijg de volgende foutmelding: WS-0035.

Heb het idee dat het met de fiets te maken heeft, maar ook het ‘omzetten’ van fietsabonnement naar altijd vrij werkt niet. 

Iemand bekend met dit probleem?

Ja nou!

Ik vraag wel eens Weekend vrij en ik zeg het ook wel eens op. Steeds probeer ik het eerst via het internet en meestal krijg ik dan WS-0035. Met de fiets heeft het niks te maken.

Dus opbellen naar 030 751 51 55. Je wordt dan vlot geholpen door iemand die zegt dat er geen storing is en dat hij nog nooit van WS-0035 heeft gehoord. En daarna maakt hij het abonnement in orde.

Het lukt maar heel zelden meteen met het internet.

 

Reputatie 7
Badge +1

Controleer eens of je telefoonnummer en andere verplichte gegevens zijn ingevuld. Zo niet, vul ze dan aan voordat voordat je het abonnement probeert te wijzigen:

 

Badge +3

Controleer eens of je telefoonnummer

Elke 10 cijfers die je invult op https://www.ns.nl/mijnns#/persoonsgegevens zijn geldig (010 0000000 en zo).

Denk je (of wil je) echt dat de NS jou ooit gaat (terug)bellen, voor wat dan ook? 🤗

Reageer