beantwoord

Gebruik keuzedag t/m einddatum

  • 31 July 2023
  • 10 reacties
  • 116 Bekeken

Ik wilde vandaag reizen en had nog een keuzedag open die ik kon gebruiken t/m 31 juli 2023.

Bij de kaartautomaat stond echter al een volgende klaar.

Thuis heb ik bij mijn NS gekeken en daar stond dat mijn keuzedag “verlopen” was.

Ik heb tel. contact met NS gehad en zij vertelden mij dat ze niets voor mij konden doen en ook geen vervangende keuzedag geven. Omdat ik toch nog keuzedagen had moest ik er daar maar een van gebruiken.

31 juli heeft toch 24 uur en dan moet ik toch ook de hele dag van de keuzedag gebruik kunnen maken.

Ik gebruik geen twitter of facebook dus dan kan je ook je klacht niet echt kwijt want er is geen ouderwets e-mailadres.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

icon

Beste antwoord door Laura NS 31 July 2023, 14:14

Bekijk origineel

10 reacties

Welkom op onze NS Community, Marly1. Dit is helaas een bekend probleem, iets dat ik al vaker heb aangekaart. In je account staat tot en mét, tegenover dat het in ons systeem zo staat als tot, dus als laatste dag 30 juli.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn meerdere topics hierover.

De keuzedag is tot en met geldig. Dat betekent dat je er op de laatste dag van geldigheid nog mee zou kunnen reizen. Echter kun je die keuzedag maar tot een dag van de voren nog ophalen, op dag zelf niet. Dat je op de laatste geldigheidsdatum de keuzedag niet meer kunt ophalen is nergens gecommuniceerd.

Meerdere mensen die hiermee te maken hebben gehad (waaronder ik) hebben na contact met de klantenservice een vervangende keuzedag code gekregen. Neem daarom opnieuw contact op met de klantenservice. Dat jij nog keuzedagen hebt staan is geen reden om jou de keuzedag die tot met vandaag geldig was terug te geven.

Dat wordt nergens vermeld.

Dus als 31 juli de laatste dag is wil ik ook op die dag nog kunnen reizen.

Is hier nog iets aan te doen?

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze NS Community, Marly1. Dit is helaas een bekend probleem, iets dat ik al vaker heb aangekaart. In je account staat tot en mét, tegenover dat het in ons systeem zo staat als tot, dus als laatste dag 30 juli.

Betekent dat als er in het systeem staat tot je als je deze op die dag zou ophalen er niet de dag er na (de tot en met dag) mee gereisd kan worden?

Ik heb overigens geen vervangende keuzedag code gekregen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb overigens geen vervangende keuzedag code gekregen.

Daar moet je om vragen, want in jouw overzicht staat tot en met. Neem opnieuw contact op met de klantenservice.

Welkom op onze NS Community, Marly1. Dit is helaas een bekend probleem, iets dat ik al vaker heb aangekaart. In je account staat tot en mét, tegenover dat het in ons systeem zo staat als tot, dus als laatste dag 30 juli.

Betekent dat als er in het systeem staat tot je als je deze op die dag zou ophalen er niet de dag er na (de tot en met dag) mee gereisd kan worden?

In ons systeem is 31 juli gemarkeerd als vervaldatum. Hij vervalt op/per die dag, dus werkt het systeem met 'tot’ i.p.v. tot en met. Ik heb Marly1 een vervangende Keuzedag gestuurd.

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet dat jij er ook niks aan kan doen, Laura, maar het is wel erg dat dit na meer dan een jaar nog steeds niet opgelost is.

Waar kan ik die vervangende keuzedag zien/vinden?

Waar kan ik die vervangende keuzedag zien/vinden?

In je privéberichten! :)

Reageer