beantwoord

Gebruik OV-jaarkaarten

  • 20 August 2022
  • 6 reacties
  • 127 Bekeken

Al twee en een half jaar hebben wij geen gebruik kunnen maken van onze OV-jaarkaarten. Voor het laatst hebben wij er op kunnen reizen met de NS in februari 2020. Daarna twee jaar niet, omdat wij in de risico-groep zaten ( ruim boven de 80 jaar ) en ons - voor zover al niet sprake was van een lockdown - ernstig ontraden werd de trein te nemen . 10 juli zouden wij eindelijk weer eens op reis gaan , naar Amersfoort , maar moest ik vlak daarvoor in quarantaine in verband met ( voor het eerst ) een positieve corona-test . Komende week zouden wij naar Arnhem gaan, maar wordt er bij de NS gestaakt dan wel moeten wij in verband met werkzaamheden aan het rail-net een grote omweg maken of een stuk met de bus voor lief nemen . Wij kunnen dus eigenlijk weer geen normtaal gebruik maken van onze OV-jaarkaarten en worden min of meer de auto in gedreven. Een en ander heeft ons derhalve inmiddels al zo’n 400 à 500 € gekost zonder enige tegenprestatie van de NS . Bestaat hier geen compensatie voor ?

Met vriendelijke groet ,  Harry Terwisse

icon

Beste antwoord door MoDe 20 August 2022, 12:27

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er is geen compensatie voor niet gebruikte abonnementen. U had kunnen opzeggen of de abonnementen om kunnen zetten in Flex basis.

Reputatie 7
Badge +4

Wat in een enkel geval uit coulance nog wel eens wil lukken bij senioren is als er echt helemaal niet met een kaart gereisd is. Het laatste jaar wordt dan nog wel eens teruggegeven. Let wel, dit is geen recht, het is coulance.

U krijgt in geen geval compensatie voor de kosten van de auto. Die beslissing nam u zelf en de kosten zijn dus ook voor u zelf, en nooit te verhalen op NS.

De teruggave van het abonnement is de enige mogelijkheid waarmee u nog tegemoet kan worden gekomen. Niet gebruikte keuzedagen worden niet meer teruggegeven.

Al twee en een half jaar hebben wij geen gebruik kunnen maken van onze OV-jaarkaarten. 

Ik vraag me af waarom u die OV-jaarkaarten dan in hemelsnaam al niet twee jaar geleden hebt opgezegd.

Tot wie m.a.w. tot welk email-adres bij de N.S. moet ik mij dan wenden ?

Reputatie 7
Badge +4

NS heeft geen email-adres. Het moet via Klantenservice, 030 7515155, maar het is heel druk met lange wachttijden en ik zou zelf wachten tot na de staking. Als u het laatste jaar echt helemaal nooit heeft gereisd, zal men hooguit een jaar teruggeven en dat is nog coulance, mogelijk gezien uw leeftijd.

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft geen email-adres. Het moet via Klantenservice, 030 7515155, maar het is heel druk met lange wachttijden en ik zou zelf wachten tot na de staking. Als u het laatste jaar echt helemaal nooit heeft gereisd, zal men hooguit een jaar teruggeven en dat is nog coulance, mogelijk gezien uw leeftijd.

Reken daar maar niet op teruggave, hooguit zou je korting kunnen krijgen bij verlenging van abonnementen.

Reageer