Wil samen met mijn neefje op zaterdag met de trein reizen en ook gebruikmaken van OV fietsen.
Ik heb nu een abonnement genomen op NS flex.
Hoe doe ik dit in de praktijk? ik heb nul ervaring met trein reizen en gebruik van abonnementen.
Wil samen met mijn neefje op zaterdag met de trein reizen en ook gebruikmaken van OV fietsen.
Ik heb nu een abonnement genomen op NS flex.
Hoe doe ik dit in de praktijk? ik heb nul ervaring met trein reizen en gebruik van abonnementen.
Beste antwoord door Real aire
Welkom op de NS community!
Huur een OV-fiets met je persoonlijke OV-chipkaart met daarop een gratis OV-fietsabonnement óf een NS Flex-abonnement.
De huur start zodra je bij de huurlocatie het slot opent.
Controleer voordat je een OV-fiets pakt bij een huurlocatie, altijd eerst of deze wel op slot staat met het ringslot.
Hou je OV-chipkaart met OV-fietsabonnement tegen het slot. Als het ringslot opent is je huur gestart. Er knippert een groen lampje op het slot.
Huur je een OV-fiets met sleutel?
Laat dan de fietssleutel en je OV-chipkaart scannen bij een medewerker. Op een zelfservice locatie krijg je toegang met je OV-chipkaart. Volg daarna de aanwijzingen op (de display van) de huurlocatie.
Met de trein reis je door bij paaltjes of poortjes op het begin station in te checken en op het eindstation weer uit te checken. De factuur krijgt je bij flex later. Uw neefje moet ook een geldig vervoersbewijs hebben.
Nog een fijne reis!
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.