Skip to main content
Antwoord

Geen 65+ korting berekend bij overstap van flex basis naar dal vrij

• May 30, 2025
  • 8 reacties
  • 114 Bekeken

henkputs

Tweemaal dit jaar stapte ik over van Flex basis naar dalvrij met korting voor 65+. Tweemaal kreeg ik de eerste rekening zonder de 65+ korting. Het was even puzzelen, want de Flex-rekeningen van NS zijn nogal verwarrend om twee redenen: het gaat bij de eerste rekening om een deel van de maand, en op de rekening is het tarief onderverdeeld in bedragen voor weekend, week en nog wat, bedragen die je nergens anders terugvindt.
De klantenservicedame was het met me eens en stuurde het probleem door naar de afdeling waar de facturen worden gemaakt. Ik kreeg het geld terug.
Ik had eerder iets dergelijks meegemaakt. Nu vraag ik me af hoe vaak dit voorkomt. Ik kan iedere 65-plusser aanraden om de eerste rekeningen na een flex-overstap goed na te rekenen, hoe ingewikkeld ook.

Fijn dag ik dit hier nog kon melden. Overmorgen kan het niet meer. Of vindt NS het niet prettig om op fouten te worden gewezen?

Beste antwoord door Robert B

Die leeftijdskorting kon ik dus, na me suf rekenen, niet op de volgende factuur vinden.

Ook dat gebeurt vaker, dus neem contact op met de Klantenservice.

Waar blijft mijn leeftijdskorting na wissel Flrx abonnement ❓

8 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • May 30, 2025

Met Flex Basis heeft u geen recht op de 34 procent korting in de trein. Wel in bus, tram en metro. Korting in de trein krijgt u bijvoorbeeld met een Dalvoordeelabonnement.Ok, niet helemaal relevant geloof ik. Het gaat helaas altijd zo met Dalvrij voor senioren, ik heb er ook eentje, en liep tegen hetzelfde aan.;-)

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 30, 2025

Zie 

en ook 

De leeftijdskorting staat dus niet op je tussentijdse factuur maar volgt later.

henkputs
  • Auteur
  • Reisleider**
  • May 30, 2025

Met Flex Basis heeft u geen recht op de 34 procent korting in de trein. Wel in bus, tram en metro. Korting in de trein krijgt u bijvoorbeeld met een Dalvoordeelabonnement.

Goed lezen, Thom. Het waren overstappen van Basis naar Flex Dalvrij. Zodra mijn kaart op basis staat berg ik hem op in een la. Het is mij bekend dat je met Basis geen korting krijgt op treinreizen. Voor bus-tram-metro gebruik ik sowieso een andere kaart met extra korting die niet samen kan met Flex.

Overigens dank voor hier jarenlang bijdragen!

henkputs
  • Auteur
  • Reisleider**
  • May 30, 2025

Zie 

en ook 

De leeftijdskorting staat dus niet op je tussentijdse factuur maar volgt later.

Die leeftijdskorting kon ik dus, na me suf rekenen, niet op de volgende factuur vinden.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • May 30, 2025

Waar blijft mijn leeftijdskorting na wissel Flrx abonnement ❓

henkputs
  • Auteur
  • Reisleider**
  • May 30, 2025

Dat had ik dus gedaan, zoals ik schreef. De Klantenservice speelde het door naar de afdeling facturen. Daar is de zaak opgelost.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 30, 2025

Dat had ik dus gedaan, zoals ik schreef. De Klantenservice speelde het door naar de afdeling facturen. Daar is de zaak opgelost.

Zolang het maar opgelost is… 🙄

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • May 31, 2025

Fijn dat het is opgelost en bedankt voor de terugkoppeling, henputs!