beantwoord

Geen bevestiging van klassewissel. Klopt dat?

  • 29 June 2022
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

Sinds een maand ofzo is er iets veranderd in de app en krijg ik geen bevestiging meer van klassewissel, noch in de app, noch voa de mail. Is het nu idd gewoon een kwestie van aanvinken in de app (onder instellingen) en klaar? Klopt dit wel? Of gaat er bij mij iets mis? Zie foto

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 29 June 2022, 15:03

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag Jorisflexo en welkom op de NS Community!

Deze fout is bij mij niet bekend. Waar kom je dit precies tegen in de app? Want dan ga ik kijken of ik hier eventueel een melding van kan maken.

Badge +3

De klasse die u bij Instellingen kiest, zorgt er niet voor dat er een klassewissel wordt doorgevoerd. Deze instelling beïnvloedt alleen de prijzen die worden getoond in de reisplanner: als u eerste klas kiest, ziet u de prijzen voor een reis in de eerste klas. Maar u kunt niet eerste klas gaan reizen als u hier eerste klas kiest.

Een klassewissel in de app kan alleen bij NS Flex en gebeurt via (Meer >) Mijn NS, of op het scherm met de reisplanner (als u die widget daar hebt ingeschakeld):

 

Door storingen in de app kan het zijn dat u deze widget niet ziet. Dan kunt u wisselen in Mijn NS (de website).

Van een klassewissel hoort u altijd een bevestiging per mail te krijgen. Krijgt u die niet, dan kunt u ervan uitgaan dat de klasse niet gewisseld is.

Badge +3

Ik vind dat screenshot van @Jorisflexo er wel heel minimalistisch uit zien, want in Android ziet het er zo uit. Heeft inderdaad alleen invloed op de getoonde prijzen in de planner.

 

Reageer