Geen daluren korting met reizen op saldo | NS Community
beantwoord

Geen daluren korting met reizen op saldo

  • 8 December 2021
  • 17 reacties
  • 727 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb een ov chip kaart daar staat een daar staat 1 reisproduct op en dat is een traject daarbij heb je ook recht op korting in de daluren

nu kan ik ook reizen op saldo als ik buiten mijn traject moet zijn daarbij valt het op dat in de NS reis history exact staat of ik dan in de spits heb gereisd of tijdens de daluren.

MAAR de prijs is exact gelijk de 40% korting tijdens de daluren wordt dus niet automatisch verrekend.

en dat is in dit digitaal tijdperk heel erg vreemd want de gegevens staan al in het reis history.
ik moet dus een los kaartje kopen om van die 40% korting gebruik te kunnen maken het lijkt de belastingdienst wel leuker kunnen we het niet maken.

wie heeft hier ook dezelfde  ervaring  of misschien heb je er nog nooit op gelet graag laat een reactie achter want samen kunnen we er wat aandoen.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Momo 8 December 2021, 00:09

Bekijk origineel

17 reacties

Een kaartje kopen met 40% korting kan alleen als je meereist met iemand anders die een kortingabonnement heeft. Dus ik snap het verhaal niet helemaal.

Reputatie 7
Badge +3

Heeft u een NS Flex Traject Vrij abonnement of heeft u een pre-paid Traject Vrij maandkaart (of 3 maanden kaart)?

Bij een NS Flex Traject Vrij abonnement krijgt u bij inchecken tijdens de daluren automatisch 40% korting wanneer u buiten het traject reist, u koop hier geen los kaartje voor. Bij een pre-paid Traject Vrij maandkaart krijgt u geen 40% korting bij reizen buiten traject in de daluren. Dan zal inderdaad de volle prijs worden berekend.

Reputatie 1

Volgens mijn NS heb ik een NS flex traject vrij abonnement dus dan zou je goed zitten denk je

Reputatie 1

Een kaartje kopen met 40% korting kan alleen als je meereist met iemand anders die een kortingabonnement heeft. Dus ik snap het verhaal niet helemaal.

Dan heb ik het waarschijnlijk bij het verkeerde eind ik dacht als je een NS flex traject vrij abonnement hebt dat er standaard ook korting op zit als je in de daluren op saldo reist 

dus dan moet ik eigenlijk nog een abonnement afsluiten om korting te krijgen als ik het goed begrijp 

Als je NS Flex Traject Vrij hebt dan zal de 40% korting buiten je traject automatisch worden toegepast mits je in de daluren bent ingecheckt. Kortom, het enige wat je dient te doen is in- en uit te checken. De berekening van de kosten vindt achteraf plaats en zie je vervolgens terug op je factuur.

Een kaartje kopen met 40% korting kan alleen als je meereist met iemand anders die een kortingabonnement heeft. Dus ik snap het verhaal niet helemaal.

Dan heb ik het waarschijnlijk bij het verkeerde eind ik dacht als je een NS flex traject vrij abonnement hebt dat er standaard ook korting op zit als je in de daluren op saldo reist 

Dat klopt maar je kunt geen losse kaartjes kopen met 40% korting, simpelweg omdat die niet meer te koop zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Al sinds die chipkaart er is-inmiddels al ruim 10 jaar, is korting enkel nog mogelijk met een persoonlijke kaart. Losse kaartjes gaan altijd aan volle prijs de automaat uit. Bovendien was en is juist die chipkaart bedoeld om zoveel mogelijk die lossekaartjes de wereld uit te helpen.

Wat mogelijk aan de hand kan zijn: de KORTING wordt weliswaar automatisch berekend, uiteraard enkel buiten je al betaald traject, maar daarbij geldt weer; enkel buiten de spits. Dus als je in de spits insjekt, mogelijk wat verder rijdt dan je betaalde traject, dan betaal je, helaas speculaas, toch volle prijs voor dat stukje dat je verder reist.

maar zonder dat je zelf meer duidelijke details geeft, blijft alles giswerk.

Een bijgekocht kortingsprodukt, bvb DalVoordeel (5 eur/mnd( geldt ook enkel en alleen als je BUITEN die spits-zowel morgen als middag, insjekt.

Badge +3

Dan heb ik het waarschijnlijk bij het verkeerde eind ik dacht als je een NS flex traject vrij abonnement hebt dat er standaard ook korting op zit als je in de daluren op saldo reist.

Als je NS Flex Traject Vrij hebt krijg je buiten je traject in de daluren korting, maar dat is op rekening en niet op saldo.

Het lijkt er dus op dat je een Maandkaart Traject Vrij hebt, die geeft geen korting in de daluren.

 

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad, vanwege de opmerking “op saldo reizen buiten het traject” kreeg ik ook het vermoeden dat het om een pre-paid maandkaart ging en vandaar eerder ook de vraag. Misschien helpt het om hier een screenprintje te plaatsen vanuit MijnNS en misschien ook de reishistorie. Dan wel even de persoonlijke gegeven weghalen of onleesbaar maken.

 

Badge +3

Een maandkaart Traject Vrij is toch alleen bij NS automaten te koop? Als @Defectspoor van A naar B het daar gekocht heeft is het duidelijk.

En als je het bij een servicebalie gekocht hebt en Flex wilde is er iets mis gegaan.

Reputatie 1

Inderdaad, vanwege de opmerking “op saldo reizen buiten het traject” kreeg ik ook het vermoeden dat het om een pre-paid maandkaart ging en vandaar eerder ook de vraag. Misschien helpt het om hier een screenprintje te plaatsen vanuit MijnNS en misschien ook de reishistorie. Dan wel even de persoonlijke gegeven weghalen of onleesbaar maken.

 

Hier de printscreens

 

Reputatie 1

Inderdaad, vanwege de opmerking “op saldo reizen buiten het traject” kreeg ik ook het vermoeden dat het om een pre-paid maandkaart ging en vandaar eerder ook de vraag. Misschien helpt het om hier een screenprintje te plaatsen vanuit MijnNS en misschien ook de reishistorie. Dan wel even de persoonlijke gegeven weghalen of onleesbaar maken.

 

Hier de printscreens

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Duidelijk.  Dit is inderdaad een NS Traject Vrij abonnement met 40% korting in de daluren. En die 40% korting is ook toegepast. Vol tarief zou €7,50 zijn. Het gaat dus helemaal goed. 

 

De rit van Utrecht naar Amsterdam Zuid van 6:44 zal dan of in het weekend geweest zijn of er was voorafgaand een eerdere rit met incheck in de daluren. Allebei de ritten is er 40% korting berekend.

Reputatie 1

De rit was op een vrijdag in de morgen ben ik heen gegaan en na de middag weer terug

Reputatie 1

Maar ik zie wat je bedoelt dan is in de spits ook korting gegeven van 40% dan heb ik dus voordeel gehad hahaha…. Had allen naar de 2 bedragen gekeken maar nog niet de echte prijs opgezocht 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is dan wel vreemd als die incheck van 6:44 de eerste en enige incheck van die rit was, want 6:44 is spits en dan zou er geen korting moeten worden gegeven en dus €7,50 moeten worden berekend. In theorie zou het nog een feestdag kunnen zijn geweest, maar de enige feestdagen dit jaar op een vrijdag waren Goede Vrijdag en Nieuwjaarsdag en dat is al een weer een tijdje geleden. Ik zeg, doe er uw voordeel mee. :grinning:

 

Badge +3

Als je vóór de rit naar Amsterdam Zuid een rit naar Utrecht gemaakt hebt (op je traject) dan wordt het deel buiten je traject berekend als een overstap, en behoud je de korting als je reis begon voor 6:35.

In dat geval klopt het, maar zo te zien ben je toch ingecheck in Utrecht (voor de trein van 6:56 met aankomst 7:20 op Amsterdam Zuid). Misschien korte tijd buiten de poortjes geweest?

Reageer