Skip to main content

Tijdens mijn vakantie is mijn OV chipkaart blijkbaar verlopen. Ondanks dat ik een Dalvoordeel abonnement heb en de NS beloofd abonnementshouders tijdig een nieuwe kaart op te sturen heb ik geen nieuwe kaart ontvangen, dus die heb ik zelf aangevraagd nu. Als echte TreinMan wil ik natuurlijk treinreizen, ook al heb ik de nieuwe kaart nog niet. En wel met Dalvoordeel, hier betaal ik ondertussen uiteraard vrolijk voor door. Het is echter onmogelijk in de NS app of in de automaat een kaartje met 40% korting te kopen met de reden 'Dalvoordeel'. Ik reis dus nu in daluren zonder het voordeel waar ik voor betaal, omdat de NS heeft verzuimd zich aan haar eigen afspraken te houden en mij tijdig een vervangende kaart te sturen. Hier baal ik van. Los hiervan slaat het wat mij betreft overigens nergens op om een prima functionerende OV chipkaart kunstmatig te laten verlopen na 5 jaar en deze vervolgens te vervangen met een chipkaart met identieke technologie erin.  

Vervelend dat het mis is gelopen met je nieuwe OV-chipkaart. Heb je al contact gehad met onze klanteNService? Je hebt recht op de 40% korting, dus die moet je dan ook gewoon krijgen. ;) 


Wanneer je 8 tot 10 weken voor het verlopen een NS abonnement hebt dan krijg je automatisch een nieuwe kaart op. Mocht je een verzoek hebben ontvangen voor het aanleveren van een nieuwe pasfoto, maar dat niet hebben gedaan, dan zul je zelf een nieuwe kaart middels kaartvernieuwing moeten aanvragen. Die kosten kun je terugkrijgen.

De gemiste korting kun je terugvragen. Let op er zit een limiet op.

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Voor de komende reizen tot ontvangst nieuwe kaart kun je via de klantenservice kortingcodes aanvragen.


De gemiste korting kun je terugvragen. Let op er zit een limiet op.

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Voor de komende reizen tot ontvangst nieuwe kaart kun je via de klantenservice kortingcodes aanvragen.

Die pagina geldt voor een vergeten abonnement, maar daar lijkt hier geen sprake van. Dit lijkt meer op een ontbrekend abonnement door nalatigheid van NS.


Wanneer je 8 tot 10 weken voor het verlopen een NS abonnement hebt dan krijg je automatisch een nieuwe kaart op. Mocht je een verzoek hebben ontvangen voor het aanleveren van een nieuwe pasfoto, maar dat niet hebben gedaan, dan zul je zelf een nieuwe kaart middels kaartvernieuwing moeten aanvragen. Die kosten kun je terugkrijgen.

De gemiste korting kun je terugvragen. Let op er zit een limiet op.

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Voor de komende reizen tot ontvangst nieuwe kaart kun je via de klantenservice kortingcodes aanvragen.

Zoals je ook wel weet gaat dit proces nogal eens mis bij NS.


Mijn OV chipkaart is vandaag 1 oktober verlopen, heb een nieuwe aangevraagd met foto, maar nog geen nieuwe kaart ontvangen. Kan ik met mijn oude kaart nog wel met korting reizen?


@Luusvg lees dit topic goed door, je antwoord staat er tussen.


Gewoon contact opnemen met NS klantenservice.

Dit kan met chat, facebook messenger of telefonisch.


Reageer