beantwoord

geen persoonlijke ov-kaart, wanneer gaat mijn abonnement in?

  • 16 July 2022
  • 3 reacties
  • 251 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik zal de komende 4 weken veel naar 1 bestemming reizen, dus wilde ik een traject-abonnement bestellen. Ik heb alleen geen persoonlijke OV-kaart. Die kan ik meebestellen,maar dat duurt een week. Kan ik in de tussentijd al wel gebruik maken van het abonnement of pas wanneer ik de kaart in huis heb?

icon

Beste antwoord door Thom 16 July 2022, 12:08

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Zonder persoonlijke chipkaart kunt u geen gebruik maken van TrajectVrij. Het kan inderdaad pas als u de persoonlijke chipkaart plus geldig abonnement  in huis heeft. 

Badge +3

Voor de volledigheid: zelfs al heb je de kaart dinsdag in huis, het abonnement gaat pas in 7 dagen na de besteldatum.

Edit: Ik wilde nog zeggen dat je ook een Traject Vrij maandabonnement zou kunnen kopen (20% duurder) bij een kaartautomaat, maar blijkbaar (logisch eigenlijk) heb je daar ook een persoonlijke ov-chipkaart voor nodig.
https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/maandkaart-traject-vrij.html 

Reputatie 6

Hey Duifj. Welkom bij de NS Community!

Thom en Robert B hebben het goede antwoord al gegeven. Het is niet mogelijk om hier gebruik van te maken zonder een persoonlijke kaart. Zelfs als je deze eerder binnen hebt kan je het product pas per de dag van activatie gebruiken. 

Reageer