Skip to main content

NS medewerkster: "Er staat nog een gekoppeld dossier van u, daardoor kon u geen samenreiskorting voor uw medereiziger via de app aanvragen". De medewerkster van klantenservice (die overigens zeer snel opnam) zei dat de NS er niets aan kan doen dat klanten verkeerd gekoppelde dossiers hebben. De vraag wat ik daar aan had kunnen doen bleef onbeantwoord. Omdat ik een dag na de reis pas belde, zei de medewerkster dat ik die dag geen recht had op samenreiskorting. De NS app waar ik de samenreiskorting aanvroeg zei dat ik niet de contracthouder ben van mijn voor mij wel werkende kortingsabonnement zonder te vertellen  hoe ik dan kan oplossen. Ondanks dat ik wel al jaren een kortingsabonnement, geen korting op deze reis zei de medewerkster.

Toen ik hier een klacht over in wilde dienen zei de medewerkster dat de NS niet reageert op klachten. Het wordt "intern opgelost" volgens haar.

Hallo Tom Deijmann en welkom bij de NS Community,

 

Vaak in dergelijke gevallen maakt een reiziger met een abonnement een Mijn NS account aan met andere gegevens dan die zijn opgegeven tijdens de bestelling van het abonnement. Daardoor herkent ons systeem het account met het abonnement niet. Daarna wordt er een OV-chipkaart gekoppeld waardoor je de reizen inziet, maar facturen, beheer van abonnement en Samenreiskorting kan dan niet worden ingezien of aangevraagd. 

 

Betreffende het indienen van een klacht hoor je gelijk een antwoord te krijgen. Als het een zeer complexe klacht betreft kan je daar later nog een antwoord op verwachten. 


Reageer