beantwoord

Geen treinreis mogelijk

  • 9 May 2023
  • 10 reacties
  • 163 Bekeken

Beste NS,

Tussen 4 april en 22 april heb ik geen gebruik kunnen maken van mijn NS Flex traject vrij abonnement tussen Schiedam Centrum en Leiden Centraal ivm het treinongeluk in Leiden. Ipv met de trein heb ik met de auto naar mijn werk moeten reizen. Hoe kan ik hier mijn geld voor terugvragen?

Hartelijke groetjes

icon

Beste antwoord door Isitimela 9 May 2023, 11:32

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Dat kan niet. Je kunt alleen geld terug krijgen voor vertraging, niet voor een niet-gebruikt abonnement. 

Overigens had je prima gebruik kunnen maken van je abonnement, door om te reizen via Schiphol of Utrecht, of door gebruik te maken van de vervangende bussen. 

In de toekomst kun je situaties zoals deze ook voorkomen door je abonnement om te zetten naar NS Flex Basis voor de duur dat je je abonnement niet gebruikt. 

Ik denk dat dat niet kan, tenzij het abonnement pas net was ingegaan en u het dus niet stop kon zetten. In dat geval kunt u eens contact opnemen met de klantenservice om te kijken of die bereid is u tegemoet te komen..

Als het abonnement al een maand actief was had u dat per direct kunnen omzetten naar Flex Basis en was het dus uw eigen keuze om het te laten doorlopen.

Verder heeft NS alternatief busvervoer geleverd waar u van gebruik hadden kunnen maken. Daarnaast had u kunnen omreizen via Gouda, alhoewel ik snap dat dat een grote omweg is 

Reputatie 7
Badge

Ja ts, waarom heb je niet gewoon omgereist via Gouda eigenlijk?

Want nu kan je fluiten naar je abbo geld. Maar ook naar je benzine geld want je bent er naartoe gereden met je auto, en rijden met de auto kost nou eenmaal benzine. 

Dus ik denk niet dat je ook maar iets terug krijgt van je geld nu. Er waren optie's genoeg. Jammer. Maar het is wat het is. 🎭

 

Misschien dat Stijn NS hier nog iets aan toe wilt voegen??? 

 

Reputatie 7
Badge +3

In dit soort gevallen van langdurige storing of werkzaamheden waarbij je er zelf voor kiest om niet met de trein te reizen kun je achteraf geen geld terug krijgen. Wel kun je nu met NS Flex als je je abonnement minstens een maand heb vanaf de eerste dag dat je niet met de trein reist je abonnement tijdelijk wijzigen naar Flex Basis waardoor je geen abonnementskosten betaalt en vervolgens weer terug wijzigen naar je abonnement wanneer de treinen weer gewoon rijden. Voorheen met abonnementen op saldo kon dat niet, maar Flex wel. 

Ja ts, waarom heb je niet gewoon omgereist via Gouda eigenlijk?

Van Schiedam naar Leiden is dat wat onhandig met drie keer overstappen in Rotterdam Centraal, Gouda en Alphen a/d Rijn. Duurt ook 80 minuten met enkele krappe overstappen die makkelijk mis kunnen gaan.

Reputatie 7
Badge

Van Schiedam naar Leiden is dat wat onhandig met drie keer overstappen in Rotterdam Centraal, Gouda en Alphen a/d Rijn. Duurt ook 80 minuten met enkele krappe overstappen die makkelijk mis kunnen gaan.

 

Ja dus? Dan doet hij dat toch. Komt ie lekker laat aan op zijn bestemming en kan hij daarna ook meteen geld terug vragen bij vertraging langer dan 30 minuten. Win win. 🎭

Reputatie 7
Badge +3

Wel een beetje realistisch blijven en normaal blijven doen. En nee, als dat de door de reisplanner geadviseerde route is, heb je geen recht op geld terug bij vertraging. 

Reputatie 7
Badge

Wel een beetje realistisch blijven en normaal blijven doen. En nee, als dat de door de reisplanner geadviseerde route is, heb je geen recht op geld terug bij vertraging. 

 

Okay. Nou ja .... lekker dan.

TS kon ook nog de NS bus pakken natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Ja ts, waarom heb je niet gewoon omgereist via Gouda eigenlijk?

Van Schiedam naar Leiden is dat wat onhandig met drie keer overstappen in Rotterdam Centraal, Gouda en Alphen a/d Rijn. Duurt ook 80 minuten met enkele krappe overstappen die makkelijk mis kunnen gaan.

De reis met de stopbus was ook verre van optimaal vanwege de lange overstaptijden. Volgens mij scheelde dat weinig qua tijd met omreizen via Gouda. 

Reputatie 7
Badge

De reis met de stopbus was ook verre van optimaal vanwege de lange overstaptijden. Volgens mij scheelde dat weinig qua tijd met omreizen via Gouda. 

 

Ja, dat is moeilijk inderdaad. 🚍

Reageer