beantwoord

Geld afgeschreven van bank door NS terwijl ik met studenten ov reis

  • 1 November 2023
  • 2 reacties
  • 126 Bekeken

In oktober heb ik naar school gereisd met een studenten ov die ook opgehaald is maar er is nog steeds geld van mijn rekening afgeschreven. Is er een manier om dit geld terug te vragen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 1 November 2023, 14:42

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Staat er naast het studentenreisproduct nog NS Flex op de OV-chipkaart en krijgt u daarom een factuur voor gemaakte reiskosten? Het studentenreisproduct kan niet worden gecombineerd met NS Flex. U moet NS Flex van uw kaart verwijderen en in de kortingsuren saldo laden om met korting te kunnen reizen.

U zou nog even rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice via telefoon, chat, X/Twitter of Facebook om te kijken of zij u uit coulance het verschil willen terugbetalen. U hebt geen recht op terugbetaling daarvan, zoals op deze website staat geschreven (onder het kopje “Mijn studentenreisproduct werkt niet. Wat moet ik doen?").

Badge +3

Het ophalen van een SRP beëindigt een Flex abonnement niet, dat moet je zelf doen.

Als je bijv. Flex Dal Voordeel had is dat overbodig , want je SRP geeft al 40% korting in bijv. het weekend.

Maar zolang je Flex niet opzegt (en van je kaart verwijdert) blijf je € 5,60 per maand betalen (plus eventuele reiskosten die je SRP niet dekt).

Reageer