Skip to main content

Ik heb een Dal Vrij-abonnement, maar er is 20 euro in rekening gebracht voor een reis die ik om 19:56 op vrijdag 15 september gemaakt zou hebben. Naast dat dit tijdstip in de daluren valt en de kosten dus niet in rekening gebracht hadden moeten worden, blijkt deze reis niet terug te vinden in de systemen van NS. De NS-klantenservicemedewerker die ik aan de lijn had, kon deze reis in ieder geval niet terugvinden. 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit bedrag weer wordt teruggestort?

 

Via de klantenservice.


Via de klantenservice.

Volgens mij heb je over het punt heen gelezen dat de klantenservice het blijkbaar allemaal niet kon vinden. Wellicht kan een moderator hier toch even helpen?


Grote kans dat het hier om een Arriva incheck gaat in dit geval, dit kunnen wij namelijk niet zien in onze systemen. Dit zou ook verklaren waarom de collega dit niet heeft kunnen vinden. Is dat het geval MRJ123? Zo ja, dan kan je dit meteen hier laten corrigeren!


Grote kans dat het hier om een Arriva incheck gaat in dit geval, dit kunnen wij namelijk niet zien in onze systemen. Dit zou ook verklaren waarom de collega dit niet heeft kunnen vinden. Is dat het geval MRJ123? Zo ja, dan kan je dit meteen hier laten corrigeren!

Aan de prijs en de categorie ‘treinreizen’ te zien gaat het om NS Flex, dus zou een Arriva incheck gewoon te zien moeten zijn bij de Klantenservice.

Het zal wel om een losse uitcheck (die een incheck wordt) bij een Arriva paaltje in Roermond gaan, maar als er geen treinreis in de spits voor zat mag daarvoor kosten gerekend worden. Hoe dan ook, die 20 euro krijg je wel terug (of in ieder geval het verschil in kosten met een eerder gemaakte reis).


Grote kans dat het hier om een Arriva incheck gaat in dit geval, dit kunnen wij namelijk niet zien in onze systemen. 

Het is een screenshot uit de NS-app, dus NS heeft deze gegevens gewoon. 


Grote kans dat het hier om een Arriva incheck gaat in dit geval, dit kunnen wij namelijk niet zien in onze systemen. 

Het is een screenshot uit de NS-app, dus NS heeft deze gegevens gewoon. 

Laat ik dit even beter verwoorden. Dit zien we dan niet bij de reishistorie, daar kunnen we alleen NS ritten in zien. Dit is wat altijd gecontroleerd wordt bij een check in/uit fout. De klantenservice kan ritten bij andere bedrijven pas zien als dit klaar komt te staan voor de volgende factuur. Dit is nu dus in te zien (de factuur is al doorgezet zoals in de post te lezen is). Zelf zou ik meteen de verduidelijking meegeven dat dit nu om een Arriva check gaat, dat dit niet gedaan is is zonde, dit zorgt nu voor verwarring. Verder is het bij alle treinvervoerders zo dat met een Flex product bij een gemiste check in/uit 20 euro wordt gerekend. Je antwoord klopt bij saldo gebruik, maar dat is niet relevant bij een Flex product.


Via de klantenservice.

Zo ver was ik dus al gekomen. De klantenservicemedewerker heeft mij zelf hiernaartoe verwezen. Dank voor je bijdrage.


Grote kans dat het hier om een Arriva incheck gaat in dit geval, dit kunnen wij namelijk niet zien in onze systemen. Dit zou ook verklaren waarom de collega dit niet heeft kunnen vinden. Is dat het geval MRJ123? Zo ja, dan kan je dit meteen hier laten corrigeren!

Ik heb even in mijn geheugen moeten graven, maar ik ben die dag inderdaad naar Roermond gereisd. Ik begrijp niet waarom Roermond dan als plaats van vertrek staat aangegeven in de app.

Ik heb het via de link die je aangaf teruggevraagd, maar dan heb ik alsnog niet de mogelijkheid om aan te geven dat ik het hele bedrag terug hoor te krijgen, omdat ik een NS Dal Vrij abonnement heb.

In ieder geval bedankt voor je hulp!


Via de klantenservice.

Zo ver was ik dus al gekomen. De klantenservicemedewerker heeft mij zelf hiernaartoe verwezen. Dank voor je bijdrage.

Waarschijnlijk heeft de klanteservice je doorverwezen naar de chat. Dit is niet de chat maar de NS community waar vooral andere reizigers antwoorden geven. De link naar chat vind je hier https://www.ns.nl/klantenservice/contact  (rechts bovenaan).


 

Ik heb even in mijn geheugen moeten graven, maar ik ben die dag inderdaad naar Roermond gereisd. Ik begrijp niet waarom Roermond dan als plaats van vertrek staat aangegeven in de app.

Dat gebeurt bijv. als je had ingecheckt bij Arriva en dan in Roermond probeert uit te checken bij NS.


Via de klantenservice.

Zo ver was ik dus al gekomen. De klantenservicemedewerker heeft mij zelf hiernaartoe verwezen. Dank voor je bijdrage.

Waarschijnlijk heeft de klanteservice je doorverwezen naar de chat. Dit is niet de chat maar de NS community waar vooral andere reizigers antwoorden geven. De link naar chat vind je hier https://www.ns.nl/klantenservice/contact  (rechts bovenaan).

Ik vond het ook al vreemd dat ik naar dit forum verwezen werd, maar ik heb zelfs specifiek gevraagd waar ik op moest klikken om bij de chat uit te komen. Dus ik denk dat er daar iets fout is gegaan. Hoe dan ook, het lijkt nu te zijn opgelost. De volgende keer ga ik meteen naar de chat.


Als je NS Flex hebt kun je via uitcheckgemist.nl hooguit een onterechte in/uitcheck bij Arriva in Roermond corrigeren.

Reisde je met NS naar Roermond dan zal daar wellicht ook nog 20 euro voor in rekening gebracht zijn, maar dan als correctie. Zie je factuur (en eventueel Mijn Reizen op de Mijn NS website).

Reis je vaker naar Roermond, dan kan een gemiste (verkeerde vervoerder) uitcheck ook automatisch gecorrigeerd zijn, maar daar zou je een e-mail over gekregen moeten hebben.


Reageer